Nuffnang Ads

Monday, February 28, 2011

Koleksi Fesyen Wanita di Red Carpet Anugerah Oscar 2011

Nicole Kidman Oscars 2011 Dress: Nicole Kidman Oscars Red Carpet

Nicole Kidman

Anne Hathaway's Oscar Dress 

Anne Hathaway's

Hailee Steinfeld Photo at the 2011 Oscars 

Hailee Steinfeld 

Mila Kunis Oscars 2011 Photo 

 Mila Kunis

Scarlett Johansson Oscars 2011 

Scarlett Johansson

Reese Witherspoon Oscars 2011 

Reese Witherspoon

Halle Berry 2011 Oscars

Halle Berry 

Amy Adams at the Oscars 2011 

Amy Adams

Natalie Portman Oscars 2011 

Natalie Portman

Sandra Bullock Oscars 2011 

Sandra Bullock

Senarai penuh pemenang 2011 Academy Awards~!!

Big Oscar Winners 



The King's Speech. mendominasi anugerah oscar pada tahun ini.. majlis gilang gemilang yang berlangsung di kodak theater, california menyaksikan Colin Firth merangkul pelakon lelaki terbaik dan NataliePortman sebagai pelakon wanita terbaik menerusi filem Black Swan... keputusan penuh yang lain...

Best Picture

    * Black Swan
    * The Fighter
    * Inception
    * The Kids Are All Right
    * The King's Speech - WINNER
    * 127 Hours
    * The Social Network
    * Toy Story 3
    * True Grit
    * Winter's Bone

Best Actor

    * Javier Bardem, Biutiful
    * Jeff Bridges, True Grit
    * Jesse Eisenberg, The Social Network
    * Colin Firth, The King's Speech - WINNER
    * James Franco, 127 Hours

Best Actress

    * Annette Bening, The Kids Are All Right
    * Nicole Kidman, Rabbit Hole
    * Jennifer Lawrence, Winter's Bone
    * Natalie Portman, Black Swan - WINNER
    * Michelle Williams, Blue Valentine

Best Supporting Actor

    * Christian Bale, The Fighter - WINNER
    * John Hawkes, Winter's Bone
    * Jeremy Renner, The Town
    * Mark Ruffalo, The Kids Are All Right
    * Geoffrey Rush, The King's Speech

Best Supporting Actress

    * Amy Adams, The Fighter
    * Helena Bonham Carter, The King's Speech
    * Melissa Leo, The Fighter - WINNER
    * Hailee Steinfeld, True Grit
    * Jacki Weaver, Animal Kingdom

Best Director

    * Darren Aronofsky, Black Swan
    * David O. Russell, The Fighter
    * Tom Hooper, The King's Speech - WINNER
    * David Fincher, The Social Network
    * Joel & Ethan Coen, True Grit

Best Original Screenplay

    * Another Year
    * The Fighter
    * Inception
    * The Kids Are All Right
    * The King's Speech - WINNER

Best Adapted Screenplay

    * 127 Hours
    * The Social Network - WINNER
    * Toy Story 3
    * True Grit
    * Winter's Bone

Best Animated Film

    * How to Train Your Dragon
    * The Illusionist
    * Toy Story 3 - WINNER

Best Foreign Language Film

    * Biutiful
    * Dogtooth
    * In A Better World - WINNER
    * Incendies
    * Outside the Law

Best Art Direction

    * Alice in Wonderland - WINNER
    * Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1
    * Inception
    * The King's Speech
    * True Grit

Cinematography

    * Black Swan
    * Inception - WINNER
    * The King's Speech
    * The Social Network
    * True Grit

Costume Design

    * Alice in Wonderland - WINNER
    * I Am Love
    * The King's Speech
    * The Tempest
    * True Grit

Editing

    * Black Swan
    * The Fighter
    * The King's Speech
    * 127 Hours
    * The Social Network - WINNER

Sound Mixing

    * Inception - WINNER
    * The King's Speech
    * Salt
    * The Social Network
    * True Grit

Sound Editing

    * Inception - WINNER
    * Toy Story 3
    * Tron: Legacy
    * True Grit
    * Unstoppable

Original Score

    * How to Train Your Dragon
    * Inception
    * The King's Speech
    * 127 Hours
    * The Social Network - WINNER

Original Song

    * "Coming Home" from Country Strong
    * "I See the Light" from Tangled
    * "If I Rise" from 127 Hours
    * "We Belong Together" from Toy Story 3 - WINNER

Documentary Feature

    * Exit through the Gift Shop
    * Gasland
    * Inside Job - WINNER
    * Restrepo
    * Waste Land

Documentary (short subject)

    * Killing in the Name
    * Poster Girl
    * Strangers No More - WINNER
    * Sun Come Up
    * The Warriors of Qiugang

Makeup

    * Barney's Version
    * The Way Back
    * The Wolfman - WINNER

Animated Short Film

    * Day & Night
    * The Gruffalo
    * Let's Pollute
    * The Lost Thing - WINNER
    * Madagascar, a Journey Diary

Live Action Short Film

    * The Confession
    * The Crush
    * God of Love - WINNER
    * Na Wewe
    * Wish 143

 
Visual Effects
    * Alice in Wonderland
    * Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1
    * Hereafter
    * Inception - WINNER
    * Iron Man 2


 * Nantikan koleksi red carpet anugerah oscar malam ini~!!

Saturday, February 26, 2011

Baby Gaga untuk yang gemarkan aiskrim bukan susu ibu

http://cheq-sue.com/blog/wp-content/uploads/2010/03/susu-ibu.jpg

Korang suka tak minum susu..?? lagi-lagi susu ibu..?? bagi yang gemar susu munkin tiada masalah.. tapi bagi yang tak suke susu.. ianya amat mustahil untuk mendekati benda alah bernama susu.. 

Dizaman yang serba canggih tak terkata kini lah manusia mengunakan akal masing-masing untuk hasilkan sesuatu yang lain daripada lain.. seperti aiskrim susu ibu..?? owh shit!

Baby Gaga ice cream


Ais krim berperisa susu manusia mula dijual di sebuah restoran baru di London.

Dengan harga £14 (RM70) yang dipanggil Baby Gaga, ia boleh didapati di restoran Icereamists di Covent Garden.
Susu manusia dari penderma berkenaan diadun dengan perisa vanila Madagascar dan kulit lemon berkenaan kemudian dijadikan ais krim. 

Pengasasnya, Matt O’Connor berkata: “Baby Gaga ini amat berkrim. Tiada siapa yang melakukan sesuatu yang menarik dengan ais krim sejak 100 tahun lalu.”  


Haiyo macam-macam!!!

http://3.bp.blogspot.com/_DW3Bp12L7YI/SLVzfUs6O4I/AAAAAAAAI6c/oB1N0FmFHdQ/s400/1.jpg



Friday, February 25, 2011

Artis yang berasal dari keluarga ternama..


Kita munkin kenal akan artis yang kita minati.. tapi adakah kita kenal beliau tu anak sape.. beranak dimana atau dari keluarga mana datangnya mereka.. kalau korang peminat fantastik sudah tentu korang boleh tahu dari mana si polan dan si polan berasal.

Dikelapangan yang tiada apa nak buat ini aku nak story sket pasal artis-artis yang berasal dari keluarga yang ternama dan dihormati.




http://2.bp.blogspot.com/_YAUGckzE31Y/TOgJaJn7-WI/AAAAAAAAARk/sjYUOlnZDJ0/s400/Mizz%2BNina%2B2.jpg

Mizz Nina

Sape yang tak kenal dengan tunang kepada Noh Hujan nie.. sejak pulang ke tanah air dengan album yang dihasilkan di Hollywood sudah cukup membuatkan beliau dikenali seluruh negara. bermula dari group hip hop teh tarik crew munkin kita tidak sedar yang beliau datang dari keluarga jutawan. beliau merupakan anak gadis kepada Jutawan Tan Sri Azman Hashim pemilik Ambank Group!


 

Najwa

Pemilik suara suparno gagah berani ini munkin tidak segah nama bapanya.. tapi kemunculanya dalam bidang seni dengan tidak mengaitkan keluarga malah beliau lebih suka hidup dengan cara beliau sendiri.. anak sulung kepada Timbalan Perdana Menteri ini cukup low profile.. beliau tidak meninggi diri walaupun beliau anak Tan Sri Muhiddin Yassin.


http://2.bp.blogspot.com/_DnT1cxsNkx0/TNpMOc7YOZI/AAAAAAAACmE/bgPzV1GolU4/s1600/fazley+yaacob.jpg 

Fazley Yaacob

Dr Fazley.. Dr Asmara.. antara nama glamor yang pernah diberikan peminat kepada beliau.. bermula dari nyanyi sehingga ke bidang motivasi tanpa kita sedari dia berasal dari keluarga yang hebat.. ayahnya Datuk Yaacob merupakan orang yang paling banyak bas mini di KL suatu ketika dahulu.. ayahnya juga merupakah CEO PWTC yang menjadi ikon orang melayu.. dah kalau korang nak taw gak.. tugu negara itu adalah inpirasi dari pose Datuk Yaacob!!

http://www.penguin.com.my/root/_htdocs/skin/default/img/template/4340/dira_abu_zahar_03.jpg

Dira abu zahar

Pengacara Melodi yang baru dilantik ini merupakan anak kepada Datuk Seri Abu Zahar Isnin yang merupakan bekas ketua menteri melaka.

http://i195.photobucket.com/albums/z101/wa2_/654821537l.jpg

Dafi

Penyanyi yang lahir dari program reality Akademi fantasia ini munkin menjadi pujaan ramai wanita diluar sana.. gaya babyface beliau sudah cukup membuatkan aiskrim conetto cair tanpa korang sedari.. beliau merupakan anak kepada salah seorang menteri kabinet di negara ini.. Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob merupakan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Pengunaan.



Itu adalah sedikit sebanyak mereka yang lahir dari kalangan keluarga yang ternama dan hebat.. tapi tabik gak la kat diorg walau berasal dari keluarga yang hebat tapi diorg nie tak der la besar kepala macam si polan-polan yang nak tunjuk diva!!

Selepas hantu di rumah budak UiTM kini timbul bula Hantu Bukit Putus

http://misteri.biz/wp-content/uploads/2010/07/pocong3.jpg

Hantu Bukit Putus Negeri Sembilan Kisah gempar dan menyeramkan ini terjadi kepada seorang lelaki yang bekerja di Seremban. Pada hari tersebut (hari khamis petang jumaat) beliau terpaksa balik ke Kuala Pilah kerana keluarganya mengadakan kenduri arwah. Selesai kenduri lebih kurang pukul 11.00 malam, dia pun terpaksa berangkat balik ke Seremban sendirian walaupun agak lewat kerana keesokkannya dia bekerja.

Sampai di Bukit Putus, jalan yang bengkang-bengkok tu, dia pun ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang menahan keretanya. Hatinya tergerak pula ingin menolong. Lantas dia pun berhentikan keretanya dan bertanya “Apa halnya cik adik malam-malam buta kat sini?”,”Abang.. tolong lah saya. Kereta saya rosak ni… Puas dah saya tahan kereta lain. Tapi semuanya tak nak berhenti. Boleh tak tumpangkan saya sampai ke Seremban aje. Saya boleh bayar berapa abang nak??”. Entah macam mana dia pun tergerak hati nak menolong perempuan berbaju putih yang cantik tu…


” Oklah. Saya pun nak ke seremban jugak”, terkeluar dari mulutnya… Tapi hatinya masih lagi was-was… Diapun membuka pintu dan mempelawa perempuan itu masuk. Perempuan tu bukannya nak duduk kat belakang, terus aje duduk di depan sebelahnya. Nak juga ditegur tapi terlalu pantas perempuan tu tutup pintu dan terus lock pintu. Berdegup juga hati lelaki tu. Dia cuba tenangkan dirinya… seolah-olah takde apa yang berlaku. Dia masih lagi membisu kerana menyesal kenapalah dia dengan mudah aje membenarkan seorang perempuan menumpang keretanya di tengah malam buta ni… seorang diri pulak tu…


Tapi yang peliknya, hatinya macam ditarik-tarik supaya menolong perempuan tu… Padahal, dia tu memanglah penakut dengan perempuan! Masing-masing hanya diam membisu beberapa ketika… Tiba-tiba… dia mula merasa seram & meremang bulu roma bila perempuan tu berbau wangi. Dia pun mulalah membaca ayat-ayat suci yang terlintas di kepalanya. Peluh mula membasahi dahinya. Dia makin tak senang duduk .Perempuan tu kelihatan agak bersinar bila kenderaan yang bertembung menyuluh kearah keretanya. Dia pun memberanikan diri dengan menjeling ke arah perempuan tu bila sampai ke selekoh yang tajam. Perempuan tu juga memandang kat dia sambil tersenyum. Menampakkan giginya yang putih… ditambah lagi dengan baju yang dipakainya…


Dia pun beranikan diri dan bertanya…


”kenapa cik adik ni pakai baju putih malam-malam ni??

”ni memang pakaian rasmi saya setiap malam jumaat… ”
” Saya ada kelas yasin… ” jawab perempuan tu
”Tapi.. putihnya lain macam aje… tak pernah pulak saya tengoknya ”
tanya lelaki tu lagi.
”Apa yang lain nya… sama aje. Eh, betul ke tak pernah tengok??”
” Eyea… lain macam aje. seram pulak saya dibuatnya… ”
” Ehh takkan sampai seram… ”

“Pakai aje le Breeze colour baru!!!”



* Credit to Syok.org 

Kisah bayar saman di IPD shah alam...

http://mrul.files.wordpress.com/2010/04/saman-trafik1.jpg

Buat pertama kalinya aku pergi bayar saman dalam hidup aku hari nie.. korang dah bayar ker belom..? tinggal kurang 48 jam saja lagi untuk korang.. korang mendapatkan diskaun harga runtuh dari PDRM.. sale yang jarang kali berlaku ini telah membuatkan aku terpanggil melangsaikan hutang saman yang bertingkat2 hari ini..

seawal jam 8.00 pagi aku bangun tido aku bangun terus ke IPD shah alam dengan semangat nak bayar saman selepas no. giliran habis semalam.!! semangat untuk membayar saman sampai pergi IPD tak mandi dan berpakaian tido sebab takut tak dapat no. giliran lagi hari nie.. ragam manusia macam-macam!! sedikit coretan yang aku leh sharekan.. 

8.00AM - basuh muka.. minum teh o start moto pergi IPD...

8.04AM - sampai IPD orang dah mula beratur panjang walaupun pintu kaunter belum buka..

8.05AM - seorang pakcik bersama kawannya datang.."aku dtg awal nie ingat aku no. 3 dari pintu kaunter dah.. rupanya last jugak".. pakcik itu berada dibelakang aku.. ada lebih kurang 60-70 orang didepan..

8.30AM - barisan muke yang nak bayar saman makin panjang.. berbaris macam perhimpunan hari isnin di sekolah dulu-dulu.. cuma tak angkat tangan letak kat bahu jerk...

8.45AM - kaunter dibuka.. no. giliran diberi.. aku ambik 2 no. satu untuk semakan dan satu untuk bayar saman.. 

9.00AM - lepak diluar balai sampai menghirup udara segar.. sambil hisap rokok.. owh makin ramai yang beratur.. nasib baik no aku 1101.. tu tandanya aku orang yang ke 101....

10.30AM - sesudah semak saman pada no. giliran 2077 aku keluar tengok senarai saman yang memang 3 keping kertas kajang kalah karangan sekolah menengah..!! 

10.45AM - Hisap rokok lagi sambil berborak dengan orang - orang yang memang datang nak bayar saman.. sambil bertukar2 tengok kertas saman masing2...

10.55AM - Line mula slow.. kaunter pun ader 2 jerk.. muke semua orang dah mula macam sharek.. sambil2 berkira-kira berapa jumlah selepas diskaun.. ramai pula yang dok pening kepala asal saman dia banyak sgt.. padahal dia tak der kete pon..

11.00AM - no. ketika ini 1055 lambat lagi.. bfast dengan tak mandi di cafe sambil makan roti canai dan teh tarik.. seorang mamat duduk satu meja dgn aku.. tanye bape saman.. aku jawab dengan bangganya 13!! ko berape..?? 1 jerk.. jawap dia.. tu pun RM 80..

11.35AM- Selesai makan lepak lagi kat luar.. hisap rokok lagi tu..!! sembng plak dengan sowang pakcik nie.. sambil tunjuk kertas saman dia panjang nak mati!! dekat 25 saman lah kalo tengok dari jauh.. sambil mengeluh.. " bulan nie makan beras nasional jerk lah jawabnya"

11.40AM - datang makcik ala datin menyapa.. "tengok nie anak saya punya saman.. nie kalau tak bayar saman nie boleh beli barang kemas sampai lengan nie.." dalam hatiku berbisik..(ade aku kisah)

12.15AM - masuk kembali dalam kaunter.. tengok.. no pada saat ini 1093.. pastu kuar balik..

12.30AM - datang lak seorang pakcik nie.. saman dia ader 1.. RM 80 gak.. sambil dok contact kenalan polis kat Bukit Aman mintak tolong bayarkan sebab no. dia lambat lagi.. 15 minit berlalu.. dia dok beratur gak tunggu no. hahaha...

12.45AM - akhirnya aku bayar saman.. senyum tanpa mandi memang tanda kepuasan sebab habis sudah duit bulan nie..!!!

* jangan jadikan jalanraya macam jalansaya...

 

Fenomena matluthfi90 kalahkan cikgu shida

http://img.youtube.com/vi/tAVy_bT4NLc/0.jpg

Korang mesti dah tengok video @ vlog mat luthfi ?? kalau belum baik korang pergi tengok sekarang..!! sekarang!! sekarang!! pertama sekali aku nak ucapkan tahniah la kat mak si lutfi nie sebab hasilkan anak yang macam lutfi nie.. jarang dah nak jumpe makhluk cam dia nie dizaman yang serba canggih nie..

Bila pertama kali aku tengok video dia nie aku dah start syok kat video yang dia hasilkan.. sumpah idea bernas beras jati cap kapal layar yang jarang sekali ditemui di youtube nampaknya telah ku temui.. lebih bangga lagi dia mamat melayu.. bukan mamat cina ala namawee tu.. <-- betul aku eja nie..?? 

http://video.google.com/ThumbnailServer2?app=blogger&contentid=54ed2d23f691de72&offsetms=5000&itag=w160&sigh=fUww-1ZiyP355hRGYgY0dhMUGDQ

Bila kita sendiri gunakan akal dan otak untuk hasilkan sesuatu. hasilnya orang akan lihat dan tindak balasnya orang akan tengok atau balas komen yang mengunung-gunung tingginya.. so..!! kalau ditengokan pada mat lutfi nie punya komen kat youtube aku rasa bukan takat mat kool dan mat rempit jerk tengok.. minah tudung dan bedah supermarket pun dah mula syok kat mat luthfi nie..

Berbekalkan muka ala farid kamil dan rambut ala budak nakal dah cukup dengan gaya percakapan mat kedah seluruh alam.. nampak gayanya cikgu shida dah ader persaing..!! korang.. harus tengok video matlufti yang aku rasa memang terbaek dari ladang dan lautan dalam di bawah nie..!! 

* Anwarhadi tu adik Hanif Dj riuh pagi de Era kew..?? ( saje tanye....)

Nie yang terlatest 


Nie terhebat!!


Nie terbaik!!


Memang terbaik!!


Tiada tandingan..


Cukup rasa..


Yang nie buat aku gelak dari hari isnin sampai jumaat!!! wahaha..





Thursday, February 24, 2011

Kerajaan Islam huru hara.. janji Allah tinggal selangkah lagi..

http://www.free-islamic-course.org/images/jihad.jpg


Salam jumaat.. penghulu segala hari buat semua... semoga hari ini lebih baik dari semalam.. semoga hari ini lebih cerah dari semalam.. semoga kita lebih sihat dari semalam.. apa janji kita pada allah selama kita hidup sehari-harian..??

http://zioneocon.blogspot.com/dtr%20of%20Islamic%20jihad%20commander.jpg

Ustaz kenshiro tak mau cerita pasal nasihat dan bimbingan mulia pada hari ini tapi mau cerita pasal pergolakkan yang berlaku dikalangan negara-negara islam sekarang ini.. bermula dari Tunisia merebak ke Mesir.. Bahrain.. Yamen.. sehingga kini tiba pula giliran Libya.. Kuasa rakyat telah menjatuhkan pemerintahan 23 tahun Zine El Abidine Ben Ali di Tunisia telah membangkitkan semangat umat islam di lain-lain negara.. selang beberapa minggu Zine El Abidine Ben Ali melarikan diri dari negaranya.. rakyat Mesir pula mula bertindak untuk menjatuhkan rejim Hosni Mubarak yang telah berkuasa di Mesir sejak 30 tahun yang lalu.

http://muslimmatters.org/wp-content/uploads/TUNISIA-PROTESTS-3.jpg

Bila rakyat dan sebahagian anggota kerajaan seperti tentera dan polis tidak lagi duduk berpihak kepada Hosni Mubarak.. beliau akhirnya mengundurkan diri senyap tanpa berita.. 30 tahun hidup sebagai ketua negara yang kaya dengan minyak tetapi rakyatnya sensara.. api kemarakan umat islam berjalan merebak membelah benua asia barat bila sebilangan rakyat Bahrain mula membangkitkan akan kedudukan raja sebagai ketua negara.. kuasa monarki yang dipengang oleh raja membuatkan rakyat mula mempersoalkan akan apa yang mereka berhak dapat dan apa yang mereka tidak harus dapat.

http://pakistanisforpeace.files.wordpress.com/2011/01/egypt-protests.jpg

Kini nama Muammar Gaddafi  pula menjadi musuh utama umat islam didunia.. pemerintah pelik ala nazi yang beliau pekenalkan menjadikan beliau antara ketua kerajaan yang paling digeruni didunia.. 40 tahun duduk di puncak kerajaan sudah cukup membuatkan rakyat Libya sengsara dan bangkit menentang kerajaan yang beliau duduki sejak tahun 1972 itu.

http://media.nola.com/business_impact/photo/libya-protests-posterjpg-e6443746931391b9.jpg

Dari semua fakta diatas menunjukan bahwa kita memang berada dizaman ke-empat periode kepemimpinan umat islam didunia, sebagaimana sabda Rasul:

“…Kemudian akan ada kekuasaan (kerajaan) diktator yang menyengsarakan; ia juga ada dan atas izin Alah akan tetap ada. (HR Ahmad dan al-Bazar).

Janji Allah pasti.. adanya sistem pemerintahan yang islami dimana sang pemimpin akan menjadi perisai bagi rakyatnya, dia akan menyayangi dan menjalankan hukum islam, dia akan mengadili diantara kalian dengan qur’an dan sunah, dia akan memenuhi kebutuhan rakyatnya dengan adil, dia adalah sang khalifah yang akan memimpin khilafah ala minhaj nubuwah, kepemimpinan periode kelima umat islam yang telah dijanjikan yang sebentar lagi.

Perubahan rezim saja tidak cukup, tetapi harus disertai perubahan sistem. Sistem ideologi kapitalisme dengan sistem politik demokrasi dan sistem ekonominya telah sama-sama kita lihat dan rasakan kegagalannya dan penuh kebohongan. Saatnya kita ganti dengan sistem Islam yang berasal Allah yang Mahaadil dan Bijaksana. bentuk sistem Islam itu telah dirancang dan digambarkan begitu jelas, juga telah dan terus dikomunikasikan kepada Anda. Saatnya kita tentukan sikap dan kita penuhi seruan Allah dan Rasulnya:

{يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ}

Hai orang-orang yang beriman, penuhilah seruan Allah dan seruan Rasul apabila Rasul menyeru kamu kepada suatu yang memberi kehidupan kepada kamu (QS al-Anfal [8]: 24)



Terima Kasih Cinta Musical - Khas buat si Jiwang

Terima kasih cinta poster


Owh dah lama aku tak promot filem atau entertainment kat blog aku nie.. malam nie terasa nak promo sket pasal teater terima kasih cinta yang akan menerjah istana budaya dua minggu lagi.. ada orang kata best dan ada cakap tak best itu hak masing-masing.. buat peminat teater inilah masanya untuk melihat aksi cinta 3 layer dari muda sampai usia emas di pentas.

http://4.bp.blogspot.com/_mPUrfYU6Uq8/TSszk-vbdjI/AAAAAAAABew/tXgUSVJEqKY/S1600-R/%2527aLi%2Bsofa500x331.jpg
Roslan Aziz sebagai Pengarah Muzik.. wott!!

Barisan pelakon yang sememangnya hebat menjayakan teater terima kasih cinta kali ini.. buat mereka dan korang-korang yang sememangnya hati tisu amat sesuailah untuk pergi memenuhkan panggung istana budaya. 

http://ecentral.my/archives/2011/2/16/soundnstage/f_19patIbrahim.jpg

Bila..??

19th February 2011 sehingga 6th March 2011. 

Sape Pelakonnya..??

Norish Karman, Tony Eusoff, Farah Dhiya, Vince, Latiff Ibrahim, Deja Moss, Safura, Sharifah Aleya, Anding AF, Diddy AF, Akma AF, Eliza AF, Qhaud AF

Bape Hengget Tiket..??

RM 70 sampai RM 250 

Nak dapat Tiket kat Mana..??




Perangai pelik mereka yang tidak kita tidak ketahui..



Setiap orang ader perangai dan tabiat masing-masing yang kadang-kadang hanya diri sendiri saja yang paham.. bagi orang yang tidak tahu akan perangai pelik masing-masing sila kaji balik taraf kehidupan anda sebagai manusia.. 

Benar atau tidak.. sedar atau tak sedar kita semua punya perangai pelik yang munkin sama dengan orang tapi tak semua orang ader perangai pelik macam kau orang!! geget kuku.. ceom bau ketiak.. korek hidung.. tu semua tabiat atau habit yang paling popular.. ada yang lagi popular..?? hanya pada orang yang popular yang munkin kita tidak ketahui.. 

Sedikit fakta mengenai orang popular... dan perangai pelik yang munkin korang boleh tiru.. ahaks!!


http://dppbtr.files.wordpress.com/2009/09/mahathir-mohamad1.jpg

Tun Dr' Mahathir Mohammad

- Beliau tak makan ikan..!!

http://cdn1.beeffco.com/files/poll-images/normal/nicolas-sarkozy_1588.jpg

President France Nicolas Sarkozy

- Nampak segak dan bergaya.. tapi ketinggian yang tidak cukup membuatkan beliau satu2 nya ketua negara lelaki yang memakai kasut tumit tinggi!!

http://ofwnow.com/wp-content/uploads/image/_2010/august/adolf%20hitler.jpg

Adolf Hitler

- Beliau munkin paling pemimpin paling digeruni.. tapi beliau paling takut naik kapal terbang.



http://pinoytutorial.com/lifebytes/wp-content/uploads/2010/11/QUEEN-ELIZABETH-II.jpg

QUEEN-ELIZABETH-II

- Suka pakai topi.. korang tak akan jumpe gambar beliau tak pakai topi bile berada diluar istana..

http://a0.twimg.com/profile_images/507999285/ph_bigger.jpg

Paris Hilton

- Beliau bencikan minuman beralkohol.. tapi paling suka pada redbull!!

du 04.1 Tabiat PELIK Tevez

Carlos Tevez
- Makan biskut cicah teh bila di kelab malam..!!

http://3.bp.blogspot.com/_2rW2pZ-xchE/S8IUjF3qFSI/AAAAAAAAAMI/5mtDPB3A1OM/s1600/gus+dur+05.jpg 
Bekas President Indonesia Abdurrahman Wahid
- Suka tidur bile mesyuarat..  

http://www.celebrity-pictures.ca/Celebrities/Avril-Lavigne/Avril-Lavigne-1.JPG 

Avril Lavigne

- Melepaskan geramnya dalam lirik lagunya.. 

http://barackobamabiography.org/images/barack-hussein-obama.jpg 

President Barack Obama

- Perokok tegar dan minat terhadap sukan tenis cukup mendalam.. hanya behenti merokok setelah mendengar nasihat dari President Filipina... 
 

Wednesday, February 23, 2011

Akibat gempa bumi di New Zealand : Gunung Ais setinggi 5 tingkat runtuh!!


Gempa bumi sekuat 6.3 skala richer yang melanda New Zealand bukan saja meranapkan sebahagian kota christchurch tapi memberi kesan yang lebih dasyat iaitu telah meranapkan gunung ais di Tasman Glacier iaitu sebahagian daripada tanah besar benua antartika.

http://z1.sfora.pl/sfr225/17b158080024e7094d64a2d0

Dianggarkan berat keseluruhan runtuhan mencecah hampir 30 hingga 40 tan.. dan ia adalah ais..!! agak-agak korang ader ice berg ala Titanic tu tak eh..?? lagi besar kot!! tinggi gunung ais tu mencecah 50 Meter!! bayangkan.. pintu rumah korang tu standard 2.5 meter.. cuba bayangkan 50 meter bape tinggi..?? separuh tiang bendera kat dataran tu taw..

http://weeklyworldnews.files.wordpress.com/2011/02/iceberg.jpg?w=375&h=200

Keluasan ais yang berpisah dari Tasman Glacier dianggarkan hampir 1 kilometer persegi.. runtuhan ais berkenaan menyebabkan gelombang tsunami setinggi 3 meter terjadi sekitar laut di selatan New Zealand.

* Lagi gambar kerosakan akibat gempa di  christchurch

http://news.bbcimg.co.uk/media/images/51365000/jpg/_51365163_jex_964833_de27-1.jpg 

http://d.yimg.com/a/p/afp/20110223/capt.photo_1298361198225-11-0.jpg?x=400&y=244&q=85&sig=YCCLx0kxdLABci8I_Iqmvw--

http://www.canada.com/news/3480734.bin?size=620x400

http://news.weball.hu/wp-content/plugins/rss-poster/cache/05fa9__51379305_jex_965804_de54-1.jpg

Keputusan penuh perlawanan kelayakan olimpik 2012 zon asia

 http://www.crashpadder.com/blog/wp-content/uploads/2010/10/london-2012-olympics-logo.png

Tahniah buat skuad harimau muda B kebangsaan dengan mengalahkan skuad tentera muda Pakistan dengan aksi yang cukup tak boleh blah di Stadium Shah Alam semalam. Aksi laga kepala dan terjah kaki menjadi slot perlawanan pada malam semalam.. apa pun skill harimau muda B cukup power.. kalah Manchester United..  



mas_pak_230211_3x2

Keputusan lain bagi perlawanan yang berlangsung hari nie...

Iran (1) vs Kyrgyzstan (0)

Referee: Mahapab Chaiya (THA)
AR 1: Inkaew Thaweep (THA)
AR 2: Saiwaew Sumate (THA)
Fourth Official: Prathan Nasawang (THA)

Indonesia (1) vs Turkmenistan (3)

Referee: Lee Min Hu (KOR)
AR 1: Kang Do Joon (KOR)
AR 2: Lee Tzu Liang (SIN)
Fourth Official: Sukhbir Singh (SIN)

Thailand (1) vs Palestine (0)

Referee: Kim Sang Woo (KOR)
AR 1: Choi Min Byoung (KOR)
AR 2: Mohammad Hanif bin Abdul Rahman (MAS)
Fourth Official: Ko Hyung Jin (KOR)

Jordan (1) vs Chinese Taipei (0)

Referee: Ali Hasan Ebrahim Abdulnabi (BHR)
AR 1: Ebrahim Mubarak Sabt Moosa Saleh (BHR)
AR 2: Mohamed Jaafar Mohamed Salman (BHR)
Fourth Official: Salah Mohamed Noor Shaikh Abbas Al Abbasi (BHR)

Kuwait (2) vs Bangladesh (0)

Referee: Ali Sabbagh (LIB)
AR 1: Adi Ali (LIB)
AR 2: Birak Ziad (LIB)
Fourth Official: Ghandour Radwan (LIB)

Oman ( 4) vs Tajikistan (1)

Referee: Mohammad Mousa Khalaf Abu Loum (JOR)
AR 1: Mohammad Adel Saleh Saleh (JOR)
AR 2: Issa Mahmoud Ahmad Al Amawi (JOR)
Fourth Official: Suleiman Salameh Dalgham Jaber (JOR)

India ( 2 ) vs Myanmar (1)

Referee: Shamsuzzaman Tayeb Hasan (BAN)
AR 1: Md. Mahabubur Rahman (BAN)
AR 2: Md. Abdul Munaf Sarker  (BAN)

Fourth Official: Abdul Hannan Miron (BAN)

Hong Kong (4) vs Maldives (0)

Referee: Vo Minh Tri (VIE)
AR 1: Nguyen Ngoc Ha (VIE)
AR 2: Nguyen Hoang Minh (VIE)
Fourth Official: Phung Dinh Dung (VIE)

Malaysia (2)  vs Pakistan
(0)

Referee: Liu Kwok Man (HKG)
AR 1: Chan Shui Hung (HKG)
AR 2: Chow Chun Kit (HKG)
Fourth Official: Ng Kai Lam (HKG)

Al-kisah telur Lady Gaga

Lady Gaga at the Grammys

Grammy Award dah seminggu berlalu tapi kebanyakan Blog Gosip Hollywood masih panas memperkatakan kisah penyanyi pelik si Lady Gaga.. Lady Gaga semasa di Red Carpet datang dengan duduk didalam telur sambil diusung oleh sekumpulan lelaki.. jadi yang kelihatan di red carpet adalah telur Lady Gaga.. bukan Lady Gaga.. !



Banyak cerita pasal telur Lady Gaga dan teori mengenai sifat pelik penyanyi wanita yang pernah dikatakan sebagai seorang lelaki ini.. dari pada aksi pemujaan syaitan dalam klip video Alejandro sampailah ke persembahan di pentas Grammy hari tu membuatkan semua orang pening kepala dengan sikap pelik minah nie..



Ada yang mengatakan yang sebelum berlangsungnya anugerah Grammy.. Lady Gaga dah duduk dalam telur tu selama 3 hari 3 malam tanpa makan dan minum..!! gile kau.. ada jugak yang menganggap aksi persembahan di pentas anugerah itu dengan keluar dari telur seolah-olah menidakan akan asal usul kejadian manusia..!! 


Dan tidak kurang jugak yang menganggap kemunculan Lady Gaga dari telur tu seolah-olah kebangkitan syaitan keluar dari kepompong.. pelik aku!!


Diraba telur kew tu..??