Nuffnang Ads

Tuesday, December 7, 2010

bila teringin nak kawin.. terus tak nak kawin...

jam menujukan 12.03 di pc.. sekali lagi topik kawin berada dalam kepala otak.. makin gatal nak cerita pasal kawin pada masa sekarang.. kenapa ianya makin menjadi-jadi umpama bahulu kembang dipukul telur..


bila cerita pasal teringin nak kawin.. apa yang korang bayangkan..?? aku pecaya hubungan sex halal malam pertama berada pada kedudukan pertama.. setelah tu baru pula kisah nak kumpul berapa orang anak yang boleh bakal isteri anda keluarkan.. aku rasa membayangkan benda-benda macam nie sudah ketinggalan zaman.. benarkah..?? 


pada zaman sekarang nie perkahwinan macam main pondok2 jerk.. kawin cerai.. kawin cerai dah macam tabiat yang selalu dengar.. mahkamah syariah pun dah banyak kerja kosong untuk peguam2 yang tak menang tangan nak handle macam2 kes rumahtangga sekarang nie.



kawin dulu-dulu dan kawin zaman sekarang dah jauh beza.. kalau dulu nak dipikirkan cinta dan kasih sayang tepu tu asal ader duit sikit jadi dah kenduri.. tapi sekarang.. kalo cinta dan kasih sayang tahap gaban tanpa disulami dengan wang berkepuk2 korang lupakan jerk lah..



kalau dulu malam pertama ibarat malu2 kucing jumpe gorila.. sebab dulu aksi malu2 lebih gatai dan mengoda dari pada zaman sekarang yang mana budak2 sekarang sudah meraikan malam pertama mereka sebelum mendirikan rumahtangga lagi.. 


kalo dulu boleh jadikan isteri macam mesin menuai padi beranak ikut suka hati.. sebab kos sara hidup tak la tinggi mana.. zaman sekarang nie kalo nak buat anak tu jenuh nak berjaga-jaga.. kadang2 tgh main tu siap boleh pikir lagi nanti anak punya yuran sekolah tadika sampai yuran SPM boleh masuk dalam gelanggang permainan proses membuat anak..

so.. bila dulu teringin nak kawin bila-bila boleh jadi.. tapi sekarang bila pikir nak kawin macam-macam boleh jadi...


2 comments:

Izzat Aziz said...

Aku dah lama teringin nak tamatkan zaman bujang ni.. 20 tahun dah hidup camni, nak lain plak..haha

rossoneri said...

sebab tu suami isteri jgn malas carik duit.. eheeeeee