Nuffnang Ads

Tuesday, December 7, 2010

10 sebab lelaki belum pasti memilih anda sebagai isteri


Lihatlah kenshiro bermain api lagi.. hahaha.. jangan pikir yang bukan-bukan.. ini hanyalah sekadar cebisan naluri seorang lelaki.. eh yang perempuan baca pun kena lah ambik pengajaran sebelum anda ditinggalkan secara mengejut nanti.. 

Bak kata pepatah "masakan pokok bergoyang kalau tiada angin" kadang2 angin ada pun pokok tak goyang2 gak.. carta ini dinukilan bukan untuk memburukan wanita atau melebihkan si lelaki tapi apa la salahnya kalo dikongsi bersama..



1. Tak Lawa - ini dah memang terang lagi bersuluh.. jadi jgn nak dipertikaikan lagi.. sila cantik dan kemaskan penampilan anda sekarang..


2. Banyak Songeh - lelaki punya pelbagai perangai... tapi percayalah lebih ramai yang menyampah pada perempuan yang banyak songeh dari mereka yang tak banyak songeh.


3. Gedik - perilaku yang sering ada pada wanita yang bukan semua ada.. tapi kalo ada memang cukup mengada2... 


4. Kedekut - sila buang tabiat ini.. macam mana nak hidup bersama dah kalau si lelaki jerk kuar duit.. ingat lelaki skang nie pokai sangat kew.. ada yang buat2 pokai okeh.. nak uji jerk tu.. hahaha..

5. Cerewet - lelaki memang punya sifat nak senang.. tapi tidak bagi wanita.. cerewet memang bagus untuk kepuasan sendiri.. tapi kalau dah terlampau cerewet.. kau bersanding berdiri jerk la..


6. Tak Pandai Masak - nie memang tak banyak sekarang nie.. tapi ada jugak lelaki zaman moden nie tak kisah kalau isterinya tak reti memasak.. tapi kalo dah silelaki memang jenis kuat melantak.. anda harus pandai memasak..!!


7. Pemalas - lupakan kalau anda ingin jadi isteri yang disayangi sebab munkin si sumai akan lebih hebat pemalasnya dari anda.. bila seorang malas.. ia akan berjangkit menjadi malas dan pemalas.. 


8. Banyak Cakap - kalau anda punya mulut saiz sarimah ibrahim sila jahit sedikit bagi menghad pengunaan abjad berlebih2han ketika bercakap.. kadang2 lelaki boleh penat tengok perempuan yang bercakap tak henti2.. 

9. Anak Emak - sifat anak mak memang penuh dengan manja dan gedik tahap dinosournya.. korang jangan pikir lelaki pun tak der yang anak emak okeh!! 

10. Penipu - jika anda masih menipu diri sendiri dan masih belum bersedia bercakap benar sila buat pengakuan sekarang sebab si lelaki dalam diam sedang mengumpul dosa anda sekarang..



hehhee.. jangan marah arrr..

11 comments:

Izzat Aziz said...

kalau ada semua ciri diatas memang susah lah nak buat isteri, kalau ada salah satu je tak pe lagi..hehe

IRAH HAJERAH AZMAN said...

dari 1-10 ni kalau ada salah satu kat lelaki, aku rijek. hahaha. kau engat lelaki je leh demand ? XD

rossoneri said...

lol..lelaki pun sama okey

kenshiro said...

hehehe.. jangan ar marah nanti saye nanges...

kenshiro said...

lelaki mana same ngan pompuan.. aih..

babyedday said...

man also cerewet ok? hehe...

kenshiro said...

no gud hehehe... be smart!!

virulent lolita tan benihime said...

tak jd kawen..hehehehe..

Faisal Abdullah said...

Gedik tu cumel apa..huhu

kenshiro said...

gedik sikit2 memang nampak comel.. tapi bila gedik sepanyang hayat.. nampak gayanya ini sudah lebih hahaha...

kenshiro said...

viru tak jadi kawen nape..?? hahaha...