Nuffnang Ads

Friday, December 10, 2010

kenangan di kota paris..


malam nie aku nak sharekan pasal pengalaman aku berada di kota romantik paling terkenal didunia.. paris!!

apakah yang menyebabkan aku nak cerita balik pasal paris setelah 2 tahun berlalu..?? 

PARIS 9 Dis. - Ribut salji terbesar dalam tempoh hampir suku abad memaksa Menara Eiffel dan beberapa lapangan terbang di Paris ditutup buat sementara waktu semalam.


time aku pergi dulu memang musim baru nak masuk musim sejuk tapi kecewa gak nak tgk salji turun dari langit.. penyesalan yang teramat sgt.. rasa mau nanges meninggalkan lapangan bila tengok salji atas rumput jerk.. hampeh!!

apa aku buat di kota romantik itu..??

nah!! biar gambar berbicara...

setibanya disana sungguh gembira.. muke cuak asal..??


yeah!! nie lah hotelnya.. citadines @ chatelet..asal tegak mengalahkan pengawal istana..??


 masa untuk pergi bekerja... dia tulis beso2 kat situ SIAL!! hahaha..
sial disitu adalah singkatan pada tajuk expo tu.. ape tah name dia.. tapi SIAL tu merupakan expo makanan terbesar didunia.. jadi.. sgt kenyang bila disitu!!

dah nama expo makan-makan.. jadi sila-sila makan....kerepek ubi perisa tomyam


dah makan.. jom bergambar...


 jom pulang!!!

nampak matrix tak gambar nie haha.. tepi jalan boleh..!!!


ok.. kenapa berbaju melayu siap bersamping..?? raya okeh!!  buruk gile metro dia.. tak der org time nie sebab awal pagi.. nak gie solat raya kat kedutaan.. 

merekalah yang masak.. juadah yang sungguh sedap.. diketuai oleh chef liza yang meletop2 tu.. samping aku pakai tu dia la kasi.. tah kain pelikat laki dia kot..!!!

 dato'shake woot!! woot!!.. beliau sgt kaya di paris okeh!!


lepas solat raya terus ke pergi keje balik haha.. nie best frend di paris.. muke familiar..?? dialah adik zainal ariffin yang sore machow gile gaban kat TV3 tu..


gunakan masa sebaik munkin.. sampai tak dan tukar baju dah.. baju tu jugaklah merayap...


akhirnya sampai gak di kaki menara yang menjadi pujaan semua orang.. nak naik tak larat!!! tapi bile dah sampai malaysia rasa bangang gile tak naik..!!


daripada tiba sampai la balik.. iklan nie paling aku suke skali.. virgin store.. model tu bogel!! hemo..hemo.. hemo..


sebelum meninggalkan kota paris.. ke disneyland!! best..?? lebih kurang genting jerk kot!!

 dialah penterjemah terbaik!! 

nak beli ..?? yeah!! blueberry jus!!


hehe tamatlah kisah di kota paris..
5 yang tak best tentang kota paris!!

- penduduk kencing merata tempat
-barang agak mahal
-pengangkutan awam yang lembab
-penduduk yang sombong
-banyak pencuri 

5 yang best tentang kota paris

- leh tengok orang bercumbu tepi jalan.. dalam keretapi pun ade.. 
-cuaca sejuk2 best.. mendung sepanjang hari
-keunikan seni bina yang sgt cantik
-restoran banyak!! kebab turki paling best!
- tiada kesesakan lalu lintas.



3 comments:

mie said...

paris memang best..
rasa macm nak pergi skali lagi..

kenshiro said...

pergi sekali.. mesti mau lagi hehee...

Rosie Posie said...

dah dah la tu... dah baper lama dah kesah ko gi paris ni =)) gamba kurus murus muka nerd lagik amsa nih =))