Nuffnang Ads


Wednesday, January 12, 2011

Perkahwinan Putera William & Kate Middleton

 http://www.gambling911.com/Prince-William-Kate-Middleton-10.gif

Kali ini nak cerita pasal perkahwinan yang bakal menjadi wedding of the year untuk tahun 2011.. tapi kalo ikutkan aturcara ia bakal menjadi perkahwinan paling meriah dekat ini.. adakah perkahwinan mereka akan mengalahkan majlis perkahwinan mendiang ibu Putera William yang disaksikan oleh berbillion penonton seluruh dunia..?? semuanya bakal terjawab 29 April nie..

 http://lisawallerrogers.files.wordpress.com/2010/05/princess-diana_wedding1.jpg

Mesti korang pernah tengok bagaimana Perkahwinan Putera Mahkota Sultan Brunei 3,4 tahun lepas yang diadakan sangat meriah sampai 7 hari 7 malam kau!! tak silap aku TV3 siap wat live lagi.. siap berarak nek kete dibuat dari emas lagi.. kos..?? hampir RM 24 Juta!! tapi perkahwinan Putera William dijangka lagi hebat.. USD 20 Juta.. tukar duit Malaysia jadi hampir RM 60 juta hengget..!!

http://1.bp.blogspot.com/_xZYwQL096TA/SmBx46Er0SI/AAAAAAAAHq8/58WLRCxW3sA/s400/dpmm_sarah_bersanding.jpg

Kate Middleton yang bakal menjadi isteri seorang Putera waris ke 7 monarki pemerintah Britian nanti akan menguna pakai gelaran yang diberi pada mendiang Puteri Diana suatu ketika dahulu iaitu Her Royal Highness The Princess of Wales.. si Kate nie bukan lah datang dari keluarga yang kolot sangat pun sebab dia memang berasal dari keluarga bangsawan dari afrika.. seorang yang bijak dan berfikiran luas.. 


Kate Middleton
Born Catherine Elizabeth Middleton
9 January 1982 (1982-01-09) (age 29)
Reading, Berkshire, England
Education University of St Andrews
Parents Michael Francis Middleton
Carole Elizabeth Middleton, née Goldsmith
 


Sedikit fakta mengenai perkahwinan diraja ini
* Penyanyi lagenda Sir Paul McCartney awal-awal lagi menawarkan diri bagi mengadakan persembahan pada satu majlis yang bakal diadakan bagi meraikan pasangan pengantin ini nanti.

http://www.great-britain.co.uk/world-heritage/westminster-abbey/Westminster-abbey.jpg 
* Gereja Westminster Abbey akan menjadi tempat rasmi majlis perkahwinan mereka nanti.. gereja berkenaan juga telah menjadi saksi perkahwinan Puteri Diana dahulu.

* Selesai majlis di gereja pasangan ini nantia kan berarak siap dengan kereta berkuda melalui bangunan parlimen di London sebelum menuju ke Istana Buckingham bagi acara rasmi yang dianjurkan oleh nenek penganti lelaki iaitu Ratu Elizabeth ke 2

* Dan disebelah malam pulak majlis tari menari ala sehati berdansa akan diadakan di Istana yang sama cuma kali ini majlis akan dianjurkan oleh Putera Charles

* Yang berada di Segamat, Kepong dan Gombak tidak perlu terbang ke London untuk melihat perkahwinan mereka ini sebab Majlis mereka ini akan disiarkan siaran langsung ke seluruh dunia.


2 comments:

hamzah ian said...

kayo kayo

Toshio (Zharfan) said...

Kami bangga sebagai rakyat Komanwel dapat bakal saksikan perkahwinan Putera William yang bakal mewarisi pemerintahan seluruh negara Komanwel.

Di NTV 7, sudah siarnya cerita Putera William dan Mendiang Puteri Diana yang disanjungi.