Nuffnang Ads

Monday, January 24, 2011

At.mosphere restoran tertinggi didunia...

http://www.dubaichronicle.com/wp-content/uploads/2010/04/Burj-Khalifa-by-Emaar-Properties.jpg

Restoran At. Mosphere hari ini diistihar sebagai restoran yang paling tinggi didunia.. sebab restoran ini beroperasi di tingkat 122 Menara Burj Khalifa, Dubai yang mempunyai keseluruhan 180 tingkat..!! pada ketinggian 442 meter dari paras bumi sudah cukup untuk mengujakan mata yang memandang diluar sambil melihat keindahan bandar dubai sambil menikmati makanan sampai kenyang.

http://2.bp.blogspot.com/_AtI0l7Foc88/THus3W6LXrI/AAAAAAAANCo/98gMHLFfTFU/s1600/P1040972.JPG

Jika sebelum ini Restoran paling tinggi didunia terletak di Malaysia iaitu Restoran Berputar Seri Angkasa terletak di Menara Kuala Lumpur.. pada ketinggian 282 Meter Restoran Seri Angkasa menjadi satu-satunya restoran berputar didunia yang paling tinggi setakat ini.. 

http://www.malaysian-explorer.com/images/kl-tower.jpg

http://www.1000lonelyplaces.com/wp-content/uploads/2010/10/IMG_0113.jpg


Jadi dengan terbukanya Restoran At. Mosphere ini maka akan ramai lah peminat makanan atas langit akan mengunjungi Burj Khalifa nanti.. Restoran At. Mosphere di Dubai boleh memuatkan hampir 200 tetamu pada satu-satu masa.. dan jangan la pulak terkejut sebenarnya di Sabah jugak terdapat sebuah lagi cawangan Restoran At. Mosphere.. jom!! 


http://2.bp.blogspot.com/_V9i7rHOK5ng/Sg7dtf9k8lI/AAAAAAAACoA/6EiCnAjvARg/s400/LX3+253.JPG

4 comments:

Shidi Shah said...

lau dpat mkn kat cini gempak nih..huhu..
tapi mesti mahal giler kn

lunaticg said...

Salam Kenal.
Restoran berputar Menara KL dah gi dah. Bila la plak ni gi yg Dubai ni...
Jumpa lagi.

kenshiro said...

mahal jgn cakap la.. huhu mesti mahal punyer...

kenshiro said...

wah luna ko dah gie restoran seri angkasa tu eh.. sedap tak..?? harga macam mana plak.>??