Nuffnang Ads

Sunday, February 20, 2011

Bila tulang lagi mahal dari daging...

http://4.bp.blogspot.com/_nkIsu_Y_UsA/TOn9TPYbJwI/AAAAAAAAAFg/PoEzehN93fM/s1600/SUP+TULANG.jpg

Assalamulaikum.. korang dah makan..?? dah kul 2 nie tak kan tak makan lagi kot... baik tak aku tanye korang soalan pasal makanan.. motif soalan aku merujuk kepada aku yang baru lepas makan.. boleh..??

Tadi aku lunch.. lunch tu.. kat sebuah kedai yang selalu aku makan.. memang selalu makan.. ikan bakar dia best gilerr.. sambal ikan bakar dia tu yang buat aku berulang kali boleh pergi ke kedai tu sekerap munkin.. tapi hari nie munkin menjadi hari terakhir aku singgah kat kedai tu.. sebab..??

http://www.friedchillies.com/images/gallery/DMuara.jpg

Bukanlah mengindam atau pun teringin giler nak makan sup tulang.. tapi gatal jugak tekak nak makan sup tulang.. sebab sup tulang dia display dalam kawah lagi.. dengan selamba dot jerk kauk 3,4 ketul tulang untuk santapan..

Memang sup tulang dia tak mengecewakan.. dah nama tulang jangan lak tanye kenapa tak banyak daging kan.. bodoh la kalau tanye camtu.. tapi bile minah tu kire tadi harga makan tengah hari mencecah RM 20.. dah boleh rasa sembelit datang tiba-tiba pun ada.. aku makan nasi putih ngan sup tulang jerk kot!! 

Dengan rasa berani dan bertanggungjawab.. bertanyalah aku pada minah tu sup tulang tu kire macam mana.. dengan rasa suci murni nya minah tu cakap tulang kire seketul RM 2..!! ooo.. apa RM 2..?? haah RM 2.. owh ok.. - bayar dan blah.. dalam kereta mula la menyumpah bagai nak rak!!!...

No comments: