Nuffnang Ads

Wednesday, February 23, 2011

Malaysian vs Pakistan - Stadium bakal kosong..

user posted image VS user posted image



Tinggal beberapa jam saja lagi sepak mula bagi cabaran skuad olimpik negara berdepan dengan ujian pertama menentang Pakistan akan berlangsung di Stadium Shah Alam. apa harapan dari peminat dan kita sebagai rakyat Malaysia untuk perlawanan kali ini..??

http://darkbatman.com/wp-content/uploads/2011/02/181505_10150090448161631_213560531630_6717834_6007338_n-550x416.jpg

Jika sebelum ini kita terselamat dari perlawanan persahabatan menentang Hong Kong.. adakah malam ini nasib skuad bola sepak negara akan kembali bertuah atau sebaliknya..?  hanya sokongan padu penyokong seperti mana perlawanan akhir pertama piala AFF di bukit jalil sahaja yang akan membakar semangat skuad bola sepak negara malam ini..

Jika keadaan stadium seperti perlawanan persahabatan menentang Hong Kong.. nampak gayanya Harimau Malaya perlu bekerja keras untuk menang walau dengan 1-0.. seri pun dah kire bersyukur..
So.. apa yang membuatkan aku cakap stadium kosong..?? pertama.. perlawanan hari ini jatuh pada hari rabu.. sesungguhnya orang bekerja hari ini.. dan amat penat untuk pulang bekerja meredah kesesakan lalu lintas untuk ke stadium.. walaupun tiket RM 20..

http://1.bp.blogspot.com/_C-1WASRrKAE/TRx5CjNWDWI/AAAAAAAABGo/EUDr8cHFuDw/s1600/KHAIRUL+FAHMI+CHE+MAT+KEEPER+MALAYSIA.jpg

Ketiadaan barisan pemain popular yang akan bermain malam ini antara penyebab akan kosongnya stadium.. hanya aksi kapten baru kebangsaan sahaja yang munkin menjadi perhatian.. iaitu Khairu Fahmi..!! ketiadaan safee sali dan aksi suami rita rudani pasti akan mengecewakan peminat untuk ke stadium.. 

http://www1.mstar.com.my/archives/2008/12/17/mstar_hiburan/aidil3.jpg
Dan untuk korang yang punya kelapangan masa dan semangat sukan yang tak berbelah bahagi.. aku menyerulah supaya korang bergegas ke stadium shah alam malam nie.. sokongan anda pasti akan memberi semangat kepada pemain-pemain kebangsaan.. 

user posted image

Barisan Skuad Kebangsaan :-
Goalkeepers
Khairul Fahmi Che Mat - 22 - Kelantan
Izham Tarmizi Roslan - 19 - Harimau Muda A

Defenders
Muslim Ahmad © - 21 - Harimau Muda A
Affise Faisal Mamat - 21 - Harimau Muda A
Faizal Muhammad - 21 - Harimau Muda A
Mahali Jasuli - 21 - Harimau Muda A
Fadhli Shas - 20 - Harimau Muda A
Fandi Othman - 18 - Harimau Muda A

Midfielders
K. Gurusamy - 22 - Harimau Muda A
Wan Zaharulnizam - 19 - Harimau Muda A
Gary Steven Robbat - 18 - Harimau Muda A
Irfan Fazail - 19 - Harimau Muda A
S. Sivanesan - 21 - Harimau Muda A
Wan Zack Haikal - 19 - Harimau Muda A
Faizal Abu Bakar - 20 - Kedah

Forwards
Ferris Danial Mat Nasir - 18 - Harimau Muda A
Fakri Saarani - 21 - Negeri Sembilan
Shakir Ali - 22 - Kedah


5 comments:

sawn said...

kat tv tadak ka

sebelas said...

Malaysia menang beb!hehe

kenshiro said...

astro arena ader live.. RTM tak taw plak.. tu salah satu sebab org tak gie stadium tu hehehe...

kenshiro said...

harap2.. malaysia menang la.. kalau kalah jenuh la nak kena menang kat karachi nanti hehehe...

afifsamshuri said...

rasenye kat astro arena ade kot..