Nuffnang Ads


Monday, April 11, 2011

Kisah Telur Ayam dan Jam Omega

http://amirnawawi.com/wp-content/uploads/2011/04/telur.jpghttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhYGbuMxY57_zDtIdVocP5p4BBnaq4P364jSMUZuGen3r4UcnNtBAWnP2HxqWHy9V9xTDeV0UyjtrhxNTFmMaWUy_LYQRq0phe9H4IV0-byln0lAR2mZW2NfIwBbEi3tCf2-GHEv1l9BNU/s1600/07122010155.JPG

Salam all~!! kalau minggu lepas kisah panas seluruh negara tertumpu pasal video sex pemimpin pembangkang dan kempen pilihanraya negeri sarawak yang ke 10.. hari ini permulaan untuk minggu yang tidak pasti akan jalan cerita penghujungnya adalah kisah Telur tiruan dan Jam tangan Omega.. apa kaitanya pada kita..??

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgAT9b5wdUqZ58W2fJEQlRA10N3YGtsPIRw7eFxt4DDiwdNoPfWmsuzqgwROEq69Cl54cmVjzLO36k7FwjzuNcrTbiGeYGfBtWpj629ow-ZUmrVikDOZBceEjez0vUwKPGmaubulFQfJ98/s1600/AYAM.jpg

Kecoh dan boleh jadi bodoh bangang seketika bila baca berita pasal kewujudan telur tiruan..!! dalam hati ini bertanya macam mana sampai boleh wujud telur tiruan..!! telur kot!! tak terasa canggih gile kew rakyat Malaysia sampai boleh hasilkan sebijik telur ayam sebijik seperti telur ayam yang sebenar ..?? ayam kalau baca pun tepuk dahi dengan kepak taw bile taw telur ayam pun dah boleh dicetak rompak..

http://files.myopera.com/mirneva63/blog/361811229_b6c1031b7f.jpg

Dah tak taw nak wat apa kot bijak pandai kat negara kita nie sampai telur ayam harga 2,3 posen sebijik pun sampai hati nak cetak rompak.. tak kesian kat ayam kew..?? bertelur bagai nak rak.. berkokok satu kampung bile bertelur taw2 korang nak copy paste telur diorang... itu lah jadinya bila duit mengatasi segalanya..

Jam Omega ngan telur ayam memang tak ada kena mengena.. tapi Telur Omega memang telur terbaik dan dijamin tahap kolestrolnya.. jadi Jam Omega yang menjadi isu orang politik kini menjadi satu bahan panas untuk menjatuhkan pihak pembangkang.. hanya kerana seutas jam tangan satu negara kecoh.. 

http://www.bharian.com.my/articles/TunjukbuktijamOmega_/pix_gal0

Apa kelebihan dan keistimewaan jam tangan omega yang dikatakan dijumpai di bilik belakunya adegan video sex yang sedang tersebar..?? adakah jam tangan yang dijumpai itu limited edision punya jam..?? dan hanya satu sahaja didunia design semacam itu..?? tidak terpikir plak kita berapa ramai lagi jam omega yang munkin serupa yang berada di Petaling Street mahupun Mydin..??

Kesimpulanya.. kita mudah sangat terpengaruh dengan cerita-cerita yang kadang-kadang kita tak perlu lebih-lebih untuk ambil tahu.. jadi lebih baik kita lebih-lebihkan akan kerja diri sendiri sebelum kita lebih-lebihkan cerita tak best semacam itu.. kesiam kat Ayam dan Jam yang jadi mangsa.. 

Sebab telur ayam binasa.. sebab jam omega.. Rolex naik harga...

http://www.snsd.cc/i/attachments/1/1292655719828390_large.jpg
Sekadar gambar hiasan.. untuk lupakan telur dan jam..


2 comments:

Test said...

nasib baik takde telur tiruan..semua benda nak tiruan..bab jam omega tu, kalau tak salah saya, jam omega atau jenama lain yang mahal harga ribu2 mempunyai kod bersiri..bentuk jam sama tapi no siri lain2..itu keunikan jam mahal..pengeluar jam ni akan simpan no siri supaya kalau hilang bleh check..

kenshiro said...

hehhee skang telur pun kena ader no siri taw...

kalau lah jam yang jumpe tu stok jam pasar malam cam mana la agak nyer eh..wakakkaa...