Nuffnang Ads


Sunday, May 1, 2011

Osama Ben Laden meninggal dunia.. Al-Fatihah..

http://www.n24.de/media/_fotos/1politik/2008_2/november_5/081114/osama_gr_dpa.jpg

Ketua Kumpulan Al-Qaeda Osama Ben Laden meninggal dunia pada satu operasi daratan yang dilakukan oleh tentera amerika syarikat si Pakistan, Berita kematian Osama dinyatakan oleh President Amerika Barack Obama sebentar tadi di White House.

http://www.thepeoplesvoice.org/TPV3/media/blogs/blog/9/osama_bin_laden_dead0001_66.jpg
Gambar Arwah Osama yang dikeluarkan oleh Pihak Pentagon

Osama adalah manusia yang paling dikehendaki Amerika yang dikatakan menjadi dalang disebalik serangan 11 sept di New York dan Pentagon, beliau juga dikatakan menjadi perancang utama dalam beberapa siri pengeboman kedutaan Amerika di seluruh dunia.

Selepas dari tragedi 11 sept. Amerika meletakan Osama Ben Laden sebagai individu paling dikehendaki di dunia sehingga meletakan USD 20 Juta untuk sesiapa yang dapat memberi maklumat sehingga tertangkapnya beliau.

Beberapa kali Amerika tidak berjaya membunuh pemimpin beliau dan beberapa kali juga operasi untuk membunuh beliau gagal, dengan pengikut setia yang ramai dan setia Osama dapat bertahan sehingga akhir hayatnya.

http://worldmeets.us/images/binladen_ad2.gif

Al-Fatihah buat Osama Ben Laden.. Hilangnya seorang pejuang islam yang sukar dicari ganti.. semoga rohnya ditempat orang-orang yang beriman.

No comments: