Nuffnang Ads

Monday, July 4, 2011

Cara menghindar rakyat dari hadir perhimpunan bersih

http://media.themalaysianinsider.com/images/uploads/css/bersih-sidebanner.png


Tinggal beberapa hari saja lagi Kuala Lumpur dijangka akan menjadi medan perhimpunan yang pada mulanya dianggap bersih bakal menjadi kotor bila dijalankan. hari demi hari ada saja tangkapan yang telah dilakukan bagi mengagalkan perhimpunan ini dari diadaankan.


http://4.bp.blogspot.com/__LMf3YPk0fc/SPWQoT6zAwI/AAAAAAAAADM/M7RlCaf9xZ8/s320/Yang_di-pertuan_agong_ke-13.png


Dan hari ini kisah disebalik perhimpunan ini telah mendapat perhatian dari Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong.. kebawah duli Tuanku telah mengeluarkan titah baginda menyeru supaya rakyat bersatu padu dan berbincang untuk menyelesaikan masalah.. bukan dengan cara perhimpunan seperti yang dirancangkan.


http://1.bp.blogspot.com/_AnovcU-a9ZY/TNZSZGKMcrI/AAAAAAAAMUY/E3ZuXuBq_Bg/s1600/hd_bersih_27.png

Amaran dan tindakan tegas yang telah dikeluarkan oleh Pihak Polis sejak seminggu yang lalu ibarat membakar lagi semangat peserta perhimpunan untuk berhimpun.. jadi apakah rasional lain bagi menghindar dari perhimpunann ini terjadi..??

Buat konsert percuma kat Stadium Bukit Jalil. panggil lah Justin Bieber kew.. Kumpulan Sepah kew.. buat persembahan mesti ramai yang akan kesana.. kalau boleh buat sekali karnival jom heboh kat situ. sekurang-kurangnya orang boleh pergi tengok konsert dari dok berhimpun.


http://www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2011/06/SPR-bersih-copy.jpg


Rancangan Tv yang gempak2.. haa tayang citer Transformers 3 yang sedang panas di panggung nie kat RTM pada waktu yang sama dengan waktu perhimpunan.. aku rasa 90% yang tak tengok lagi akan duduk depan TV.. hahaha..

Buat Hujan tiruan.. Malaysia kan terer bab2 buat hujan tiruan time jerebu dulu.. so .. ape kata sepanjang hari 9 Julai nanti buat Hujan Tiruan kat Kuala Lumpur sepanjang hari.. wah best tu.. tido.. tambah lak kalau hujan tu mengakibatkan banjir.. mesti tak der orang yang join punyer..

Buat Mega Sale gila2 kat semua shopping komplek.. nescara para wanita akan lupa akan politik tanah air akibar potongan harga beg tangan gucci atau pun sembonia.. kalo 90% tak kew untung tu dari berarak tak tentu pasal.. 

Jadi korang rasa patut tak alasan dan cadangan aku ini dipertimbangkan..?? hahaha..

No comments: