Nuffnang Ads


Friday, July 1, 2011

KFC sehingga menjilat jari dan kaki

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9_2x704GGOWYsgot1SPOMCCW9zY2vC5NmshhoFrKLXIMnUIE30JJ_9UQnIdSZ7vH7wmsU8yDI11DMiB-5zTAmQNLCHS7hssqTdNbtVhyphenhyphenZm4isRgXDnhyMSCyv7vX2hXibTtPE5mIghU35/s400/kfc.jpg


Sapa yang tidak kenal dengan Restoran Ayam Goreng paling popular didunia ini.. KFC nama yang tidak asing lagi dengan kelazatan ayam goreng yang boleh membuat si pemakanan hingga menjilat jari.. tapi kini..!! ia sudah menjilat kaki!!..

Mukadimah.. tengok la dulu iklan ayam goreng KFC dari Indonesia nie.





Aku baru dapat menonton satu video dari youtube yang mengisahkan peri laku seorang manusia yang diberi amanah untuk bekerja dan dari ciri-ciri yang dapat digambarkan adalah islam melayu telah melakukan sesuatu yang aku anggapkan paling sial untuk pelanggan!

Selepas menonton diharap tidak lagi makan KFC!!




Kini semua pernah makan ayam goreng KFC.. dari kecil sampai dewasa hidup kita sudah sebati dengan KFC.. kehebatan resepi yang tidak dapat ditiru oleh siapa-siapa sahaja didunia ini.. tapi kini resepi rahsia telah terbongkar.. imej bersih restoran popular yang bangga dengan 500 buah cawangan kini ibarat restoran mamak di belakang mati..



http://www.kfc.com.my/images/about-kfc/01-kfc-malaysia2.jpg



Apa yang menyebabkan pekara ini belaku..?? kenapa pekerja yang diamanahkan dan diberi tugas melakukan pekara sedemikian..?? apa ada pihak tertentu yang ingin sabotaj..?? atau itu memang perangai staff dapur KFC..??

Secara peribadi.. Ayam Goreng KFC kini tidak tersedap 10 tahun yang lalu.. ibarat makan sampah!! jadi diminta pihak pengurusan tertinggi dan pemegang saham KFC di Malaysia memohon maaf diatas apa yang telah dilakukan oleh staff mereka atau KFC pula akan ikut jejak langkah Astro untuk senarai di Boikot!!..


Banggalah dengan produk asli tempatan halal dan dijamin kebersihanya.. RFC radic fried chiken!!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgXnf5xxcn9mDOOjfGjvbJnhwk6GlYTcgHvF5vo0f3gt50BGoifWCJlWvoZFzobDPWcgvDUdz2iCOroVOag9_wc3ca_H5_zO_QPcxVcQkMkVTsu9SkMc_52FuyyUPmFryBtQQOMEIPoMb4b/s400/logo-rfc.png



2 comments:

ftrhd said...

Bro. ini kes lama bro. untuk maklumat lanjut boleh baca entry Kes Ayam KFC Calit Tapak Kasut Adalah Isu Lama. Pekerja Dah Lama Kena Pecat. Peng-upload Video Akan Di Siasat!. Peace :)

kenshiro said...

owh thanks!! lama tak lama.. bila susu sudah dicampur racun.. bayi yang minum akan terasa nikmat sepanjang hayat.. itu lah pepatah yang dapat disampaikan hehehe...