Nuffnang Ads


Tuesday, September 20, 2011

'Hantu Bonceng' punya pasal Ahmad Idham kena kaw.. kaw!!



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjO5OpMqE3gb6jl4QzYz879T0_NdtZejnMZHCjC1mleH6qyjfuXudD1jJsyywSKOiOAJ9PSQ1X2VBZEqOuh-lHiiIxBcsWu4iHoDxJ0OCYMpEzPRWmf3Vnl6uoooDXXkafg1EASgkmBSX8q/s1600/idham.jpg


Bila rumah sudah siap.. baru dengar bunyi pahat.. itulah perpatah pak padir yang sering kita dengar.. dan itulah juga nasib yang menimpa Filem Melayu tayangan bulan Syawal iaitu "Hantu Bonceng" filem seram rempit komedi yang dikatakan mempunyai dialog biadap yang menguris perasaan umat islam dinegara ini.


hantu bonceng the movie
.

"asyhadu anna Muhammadar syaitan" (aku naik saksi bahawa Muhammad itu syaitan). kata-kata yang dikeluarkan oleh Hero dalam filem ini iaitu Zizan Raja Lawak sungguh memalukan kita.. walaupun dari prospek filem itu hanya untuk menyedarkan dan memberi satu ruang riadah untuk tontonan umum tetapi tidak kah kita berfikir jika benda itu diulang dan menjadi ikutan..?? apa akibatnya..??



Petikan dialog








Islam itu suci dan penuh dengan kelembutan.. dan jangan disebabkan kelembutan itu kita dengan senang bermain dengan apa yang sudah tertulis dan diturunkan oleh Allah. apa faedahnya jika kita mengubah sesuatu ayat itu..?? 


Maklum balas jawapan dari pengarah mengenai isu ini juga dianggap salah satu sifat bongkak dan memang jahil!!  


Tak usahlah kita mendabik diri dengan kelemahan yang kita ada.. cuba kita fikir balik apa yang telah kita lakukan..?? kenapa perlu mendabik dada dengan sombong mempertahankan apa yang tidak betul.. orang berkata benda yang betul terimalah dengan hati yg terbuka bukanya dengan hati yang buruk dan busuk!!


Berikut adalah pandangan orang dan jawapan dari pengarah.
 
 
 
 
Contohi David Teoh.. walaupun bahasa melayu dia Fail tapi dia ade semangat kejiranan dan kemanusia yang tinggi pun!! adoiyai.. Tengok Mamat Khalid walaupun mike tu tak berape betul nyer tapi dia buat benda semua betul..


Finas juga diharap mengambil iktibar akan kes ini.. bagaimana sistem penapisan negara kita ini.. betul kata Pemuda Pas.. Finas pakai penapis Teh kew..?? kew penapis Santan..!! jangan biarkan syaitan hadir dicelah-celah kebun teh.. Assalamulaikum..