Nuffnang Ads

Friday, December 16, 2011

Jangan digadai budaya yang ada...




Manusia zaman sekarang nie kalau nak samakan dengan binatang pun rasanya kita lagi teruk.. binatang masih boleh difikirkan normal dalam part-part tertentu tidak bagi manusia hari ini yang sanggup melakukan sesuatu yang amat tidak boleh diterima akal untuk kita berfikir.





Sesuatu yang mengejutkan bila tersebarnya gambar perkahwinan pasangan gay yang dikatakan anak Malaysia siap berbaju melayu dengan tanjak bagai di internet hari ini, kita munkin sudah biasa dengan kisah pasangan gay ini.. lantak lah dengan gay tu.. yang aku nak ambik tahu sangat sekarang nie kenapa harus kau menjaja sekali dengan baju melayu bagai tu..??



Jangan sesekali mengadaikan akan budaya dan maruah bangsa lain semata-mata untuk kepentingan peribadi.. jika tak mampu melinai diri sendiri jangan lah pula menambah badi pada orang lain.. orang yang memandang bukan seorang.. bukan satu kaum.. tetapi selagi ada mata yang celik selagi itu kita akan dipandang.

1 comment:

Izzat Aziz said...

ingatlah walaupun kita dah bukan macam zaman Nabi dulu, bala boleh ditimpa untuk laknat kan seluruh umat manusia, tapi kita tetap terdedah pada bala-bala kecil.. walaupun kecil tetap boleh membawa kesan yang berat.

Janganlah bawa kemurkaan Allah.