Nuffnang Ads

Wednesday, January 25, 2012

Komen disebalik pemberian Baucar Buku 1Malaysia (BB1M)





Isu penjualan Baucar Buku 1Malaysia (BB1M) kepada pelajar IPT nampaknya ibarat menolong orang susah yang bodoh sombong.. dimana ada sesetengah pelajar yang disyaki menjual dan melelong baucar yang telah diberikan kepada mereka.

Usaha kerajaan membantu mereka nampaknya dilahanatkan oleh puak-puak yang tidak bertanggungjawab ini semata-mata untuk mencari duit atas angin. kemana pergi maruah korang sampai sanggup melakukan pekara yang dianggap terkutuk ini.

Manusia yang tak pernah puas dan bersyukur dengan pemberian baucar ini sememangnya sampai bila-bila hidup tidak akan diberkati oleh tuhan.. kalau korang tak laparkan baucar percuma tu sedekah jerk lah kat kawan-kawan yang susah dan memerlukan.. tak payah la kau jual plak baucar tu..





Buat kerajaan Malaysia.. lain kali tak payah la kasi baucar dah suruh jerk diorg isi borang dan mohon macam org mintak sedekah tu kalau mereka betul-betul memerlukan bantuan, dengan cara ini rasanya duit kerajaan dapat dijimatkan.. tak payah nak tunjuk yang kerajaan kita nie perihatin sangat sedangkan rakyat pandang sebelah mata pun tak nak.


1 comment:

Cik Ila said...

Begitu susah Majlis Perwakilan Pelajar usulkan pemberian baucer buku ke pihak atasan kpd student lain,senang2 je diorang jual mcm tu je..