Nuffnang Ads


Sunday, March 4, 2012

Kaw Kaw Burger Bakar.. Luar Biasa..!!



Sebagai peminat tegar burger tepi jalan aku akan cuba mencari sumber-sumber yang boleh mempengaruhi hidup ini untuk mendapatkan burger yang terbaik di Malaysia. kalau korang peminat setia Mcd atau Burger King atau yang sama segera denganya.. nampaknya korang dah kehilangan identiti dan merugikan deria rasa korang dengan tidak mencuba burger-burger yang dijual di tepi jalan.!

Aku juga seorang penjual burger tepi jalan suatu ketika dahulu.. jadi aku tahu akan ape yang special dan menariknya burger tepi jalan berbanding burger di kedai makanan segera tu. dan jangan sesekali memperlekehkan mamat-mamat yang jual burger di tepi jalan atau pasar malam sebab terbukti yang sudah ada yang kaya raya sebab jual burger jerk. 





Burger Bakar..? memang pertama kali aku dengar dan burger ini aku dapat tahu dari blog Cik Epal.. teruja habis la dengan gambar yang dia up tu.. dengan pantasnya aku mencari sumber lokasi untuk mendapatkan burger bakar ni.. godek2 facebook jumpe page Kaw Kaw Burger Bakar nie.. OMG..!

Percubaan aku pergi minggu lepas dalam jam 8 malam nampaknya hanya melintas gerainya sahaja.. melihat yang beratur tu mengalahkan nak ambik wang Bantuan Rakyat 1 Malaysia.. aku patus asa.. dan semalam aku cuba untuk mendekati lagi burger hebat ini.. dan jam 7.00 malam sampai dilokasi..beratur time tu dah panjang gile.. (30org) 7.45 malam baru order dibuka.. bayangkan 45 minit beratur..

Tak per.. aku sanggup tunggu sebab nak cuba..elah order dipesan No. 36 menjadi angka giliran aku.. terpaksa tunggu lagi.. jam 9.20 minit malam burger yang aku tunggu akhirnya ditangan!! 2 jam 20 minit untuk 2 bijik burger bakar..!!





Apa yang special..??

Yang Specialnya burger nie adalah daging yang dibakar.. selain itu daging itu dibuat sendiri oleh tuanya.. malah kerja-kerja membentuk dan menimbang daging burger tu dilakukan di gerai itu jugak.. jadi pelanggan tak perlu was2.. terbaik!!

Setiap kepingan daging ditimbang seberat 175grm.. jadi memang besar dan tebal.. lagi puas hati.. terdapat menu dihidangkan dengan set-set pilihan.. korang boleh pilih..


 Daging ditimbang..


 nie lah mesin untuk membentuk daging burger tu..


 Harga dan menu...


 Pemegang rekod setakat nie dengan 12 keping daging.. sebijik burger mcm nie menceceah 70 ringgit..!! korang sanggup..??





Komen disebalik Kaw Kaw Burger...

Ini bukan komplen.. ini cadangan.. aku rasa tuan burger harus mengambil kira keadaan pelanggan.. aku cadangkan buka satu kedai.. tak perlu lagi bertapak di tepi jalan sebab sesak sangat nampaknya.. keselesaan pelanggan perlu diutamakan.. aku tengok semalam pun meja makan dalam gelap.. bawah pokok akan mendatangkan masalah nanti..

Daging Burger yang di bakar tu cepat sgt sejuknya.. munkin tebal sgt.. daging masak sudah perfect..!! tapi burger yang sedap adalah bila dagingnya panas .. kalo sejuk dah same plak rasanya ngan burger king.. tak salah nipiskan daging kot.. 



Lokasi Kaw Kaw Burger..!!



So korang-korang yang ingin mencuba Burger Bakar nie.. aku syorkan datang awal.. sebelum kecewa dikemudian hari.. hahaha..

Ok Next Burger yang aku hendak try ialah Burger Bob.. dah lama aku taw pasal Burger Bob nie tapi aku masih tak jumpa lokasi.. dengar cerita area Wangsa Maju jugak.. sape leh kasi info..?? tinggalkan komen..


Sasaran seterusnya...

Burger Bob Simpang 3, Lembah keramat!!!



Credit Picture to : foodpoi.com

6 comments:

Anonymous said...

fuyo...burger die besar2....puas makan tu....x rugi beli kan...sedpnye....

kenshiro said...

hehehe memang terbaik dari lautan dalam nie..!!

NuruL SyuhadaH said...

byk kali bace blogger post psl beger ni tp x p try2 ag huuu

kenshiro said...

hehehe cuba la terbaekk taw!!

umiuwais said...

seleranye tgk..nk try jgk nnt!!! (tp xsggup beratur)..

Mera Zati said...

Nak pegi!!!!! Tapi smpai skrg takde peluang lg nak pegi ><