Nuffnang Ads


Monday, March 19, 2012

Keindahan belon-belon panas di Putrajaya..



Ahad aritu aku berpeluang pergi ke Putrajaya bersama adik beradik ku untuk menyaksikan 4th Putrajaya International Hot Air Balloon.. bila tak pernah tengok live sekali tengok dengan kepala otak sendiri memang rasa kagum habislah.. malangnya tak dapat nak naik sebab kouta yang diberi 300 org jerk.. yang beratur dekat 3 ribu.. jadi tengok jerk lah dari bawah.. itu sudah memadai..

Walaupun sampai jam 4 petang waktu tempatan show belon tu sebenarnya ade time dia.. kol 6 ! disebabkan jakun nak tengok gak.. jadi tunggu jugaklah sampai kol 6.. dan akhirnya dapat lah tengok live belon panas tu.. hahaha sekarang aku tak jakun lagi.. tahun depan kalo ade lagi tak pergi pon tak per..

Mohon penganjur lebih bertanggungjawab diatas tempat letak kereta dan laluan trafik yang sesak ketika keluar.. aku ambik masa sejam setgh untuk keluar dari parking!! ini amat lama ok.. polis trafik yang ada pun kebanyakan jual minyak jerk.. bukan nak jaga.. seeloknya ditahun hadapan ianya dapat diperbetulkan.. malu la Putrajaya camtu..

Dan berikut gambar dari jurukamera terhebat yang berjaya diambil.. aku ambik gambar sekeping jerk.. pastu bateri habis.. selalu bawak kamera bateri habis.. WTF!!


 Ok ini gambar dari DSLR fan club haruslah chantek!!


 Ini pula hasil tembakan Hilman Sanuddin.. awesome!!!


Gas dilepaskan...

 
Lebih 20 bijik belon dari 18 buah negara yang menyertai festival tahun nie..

 
 Tan Sri Tony Fernandes punya belon..




 Belon Michelin ini dari Amerika Syarikat..

Besday tahun nie aku nak kek cam nie..


Lagi hasil tangkapan Hilman Sanuddin..

Belon kucing tu dari Belgium..

 New Zealand..

Ini lah belon yang diterbangkan oleh Rakyat Malaysia.. hanya ada 5 orang rakyat Malaysia saja didunia yang ade lesen terbangkan belon panas nie.. Belon ini tajaan Negeri Kedah..!! bangga!!

 Cantek kan..





 




Thanks to : DSLR fans club n Hilman Sanuddin
 





No comments: