Nuffnang Ads


Tuesday, May 29, 2012

Komen disebalik Hari Belia Negara 2012




Melabuh tirainya ahad lepas sambutan Hari Belia Negara 2012.. lokasinya tetap sama iaitu Putrajaya.. sasaran Kementerian Belia dan Sukan lebih ramai dari tahun lepas.. jika tahun lepas sasaranya sejuta belia.. tapi tahun ini Jutaan Belia dari seluruh Negara.. dan ternyata sasaran itu tercapai. 2.5 Juta belia dan bapak belia memenuhi Putrajaya.


Tahniah buat KBS yang berjaya menganjurkan satu event yang dianggap salah satu dari event terbesar di asia ini.. 5 hari Putrajaya yang sebelum ini gah sebagai Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan berubah wajah menjadi satu lokai untuk orang muda berhimpun.

500 program yang diaturkan dengan lebih 30 segmen yang memang tak habis berjalan kalau dok seharian.. daripada sukan bermotor sehinggalah ke segmen modal insan dan agama turun di atur untuk semua belia di Malaysia. penyertaan dari 13 buah negara lain seluruh asia juga turun menjadikan event ini meriah tak terkata.

Komen disebalik Penganjuran :-


- Terlampau banyak segmen dan percahan khemah yang terlampau jauh menyukurkan orang bergerak.
- Bas @ Tram yang disediakan adalah terhad.. menyebabkan pengunjung tertunggu2.
- Terlampau banyak pentas.. tak tahu nak tengok yang mana satu.
- Hari Belia Negara.. tapi ada kelihatan Bangla berusia yang berniaga Biskut dan Keropok Lekor.
- Kemalangan yang mengorbankan penonton untuk segmen drag race amat mengejutkan semua pihak.. semoga pihak penganjur lebih mengambil berat tentang aspek penganjuran.









Semoga tahun depan lebih meriah...!!! kalau bleh K-Pop tu tak payah la..

1 comment:

budakbandunglaici said...

tahun ni xsempat nk pergi karnival belia.. mungkin tahun depan kot.