Nuffnang Ads


Monday, May 21, 2012

Nazmi Faiz Mansor bawa harapan besar rakyat Malaysia




Nazmi Faiz Mansor menjadi pemain pertama Malaysia beraksi di pentas Liga divisen 1 Portugal setelah mengingkat kontrak bersama kelab S.C Beira Mar selama 3 tahun... satu tempoh yang sudah cukup membanggakan rakyat Malaysia.







Jika sebelum ini peminat bola sepak Malaysia bangga dengan kejayaan Safee Sali menjadi pemain kelab Pelita Jaya Indonesia tapi lepas nie Nazmi bakal menjadi idola rakyat Malaysia apabila beraksi di stadium Municipal.




S.C Beira Mar 

Merupakan salah sebuah kelab yang cukup lama dan klasik di Portugal.. ditubuhkan pada tahun 1922 kelab ini dimiliki oleh seorang jutawan berbangsa Iran kerakyatan Kanada iaitu Majid Pisyar, kebanyakan pemain untuk kelab ini datangnya dari anak tempatan Portugal.. hanya terdapat 6 pemain dari Brazil, 1 dari China dan Jerman, dan Atila Turan dari France.


 Stadium rasmi kelab S.C Beira Mar

Majid Pisyar.. Pemilik Kelab Beira Mar..



Harapan rakyat Malaysia..

semoga dengan penyertaan Nazmi dalam pasukan Beira Mar ini akan memberi satu batu loncatan kepada pemain-pemain lain untuk bermain bersungguh... dan buat Nazmi ini adalah peluang bagi beliau untuk terus maju dalam areana bola sepak dunia.. tidak mustahil satu hari nanti Nazmi boleh sekaya C. Ronaldo.. malah sehebat Messi.




Dan tak lama lagi...







..







..







Malaysia Boleh..!!!