Nuffnang Ads


Friday, June 29, 2012

Final Euro 2012 : Kelebihan Sepanyol.. Italy sukar dijangka...



Pertemuan Italy dan Sepanyol awal pagi isnin nanti dijangka akan menyajikan pertemuan yang hebat dua buah negara kuasa bola sepak eropah ini, 

Sepanyol yang kini gah di tangga no satu dunia sebagai kuasa bola sepak dunia dijangka pilihan untuk menjadi juara menantang Italy yang kini menghuni tangga ke dua belas rangking bola sepak dunia..

Melihat perlawanan sebelum ini di Euro 2012 pertemuan kumpulan antara Sepanyol dan Itali berkesudahan seri akan membuatkan perlawanan akhir sebagai menarik untuk ditonton.


Sergio Ramos antara pemain yg perlu diberi perhatian oleh Itali

  Jentera Arsenal ini juga harus diawasi..


Sepanyol

Berada di rangking No 1 Fifa sejak 2008 selain Juara Dunia 2010 dibarisi pemain-pemain hebat dari kelab Real Madrid yang sememangnya menjadi antara Kelab Bola Sepak yang paling disegani di Dunia.

3 perlawanan persahabatan terakhir sebelum Euro mereka menang kesemuanya.

Itali 

Juara Dunia Winner (1934, 1938, 1982, 2006) ini tidak perlu di perlekehkan Negara yang mempunyai Liga yang hebat dengan hampir 5 juta pemain bola sepak yang bersedia mengegarkan dunia pada bila-bila masa sahaja.

Permulaan Euro 2012 Itali dilihat sebagai Pasukan yang penuh dengan masalah dengan jentera pasukan yang dianggap berusia dan masalah dalaman yang tidak pernah selesai tidak mematahkan semangat pemain dan penyokong sehingga mereka berjaya ke final Euro 2012.

 Aksi Suku Akhir Italy tahun 2000.. Itali mara sedengan kemenangan sepakan penalti keatas Belanda.

Mampukah beliau menjaga gol Itali dengan sempurna..?



 Mario Balotelli antara pemain yg menjadi tumpuan Euro 2012..





 

No comments: