Nuffnang Ads


Thursday, August 23, 2012

Adakah K-POP merosakan minda anak muda..??



Demam K-Pop nampaknya sudah sampai tahap gaban di Malaysia.. diketahui memasuki negara ini beberapa tahun lepas kini fenomena tarian dan muzik pop dari Korea Selatan kini sudah menjadi satu keperluan untuk generasi Y di Malaysia.

Itulah Malaysia..  rakyat yang mempunyai pelbagai perangai pelik yang jarang ditemui di plenet lain di muka bumi.. kita mudah membanggakan budaya luar berbanding benda yang ada di negara sendiri.. menginkut dan menaikan martabat orang lain cukup mudah bagi kita.. tapi untuk memperjuangkan budaya sendiri nampaknya hanya beberapa kerat saja..


K-pop Hari Raya..



Dimana silapnya..?? Kerajaan kah..?? atau diri sendiri..?? pokok pangkalnya boleh tanda pada diri sendiri.. kerana seseorang itu hanya boleh berubah dengan keazaman diri sendiri.. 


Kita boleh bergaduh disebabkan lagu Rasa Sayang tapi ianya hanya hangat taik ayam.. Kita cukup marah kalau penyanyi Malaysia buat lagu tah ape2.. tapi kalau penyanyi luar buat lagu tah ape2 boleh pulak menerimanya.. 


K-pop hari belia negara..


Jadi apakah kebaikan kehadiran K-Pop di Malaysia selain dari penyanyi yang muke cute nak mampos sedangkan sepatah haram pon ko tak paham apa yang diorg nyanyikan.. berpijak di bumi nyata cukup sukar.. tapi jika berusaha tak salah mencuba..


Nie yang terbaru dan terburuk sekali..







No comments: