Nuffnang Ads


Wednesday, September 19, 2012

LEGOLAND Malaysia.. Opening Now..


Sejak kecil kita didedahkan dengan permainan Lego.. tidak mustahil Lego merupakan antara permainan yang paling popular sejak kecil, dan kini untuk menjadikan ia lebih dingati dan sentiasa popular taman tema LegoLand dibina untuk kita kembali mengenang kisah zaman silam bermain Lego.

Menjadi negara asia pertama yang mempunyai taman tema LegoLand kita sememangnya harus berbangga dengan keunikan taman tema ini, konsep Lego dalam setiap model permainan dan arca di taman tema ini sudah pasti menarik minat bukan saja pengunjung dalam negara malah pelancong dari asia am nya.


15 september 2012 taman tema ini dibuka secara rasminya kepada umum, sekali gus akan bersaing dengan taman tema yang terdapat di rantau asia ini seperti Universal Studio di Singapura, Genting Highland di Pahang, Disneyland di Hong Kong dan Jepun.


Menyajikan 40 permainan yang sudah tentu memuaskan!!







Monumen bersejarah negara juga diadaptasi melalui Lego..









Harimau pun dari Lego..


Upacara perasmian yang penuh gemilang..




Hari pembukaan.. memang sesak!!

Walaupun tiketnya agak mahal.. tapi satu hari ini kita munkin berpeluang untuk menjejakan kaki disini untuk merasai keseronokan di Legoland Malaysia.. tak dapat pergi banyak kali.. pergi sekali pun jadilah.. hehehe..



1 comment:

Kak Bunga said...

budak2 sag kumpul duit masing2...nnti ade rezeki kt konvoi kesana...hikhik