Nuffnang Ads


Wednesday, November 21, 2012

Kehidupan Gaza.. Realiti yang bukan fantasi..



Alhamdulilah sudah ada gencatan senjata yang dilakukan oleh pihak Israel dan Mujahidin Islam di Palestine.. gencatan senjata yang dianggap sebagai menyambut kehadiran Setiausaha Negara Amerika ke semenanjung Gaza ini dilihat sebagai lakonan Israel saban tahun.. mereka pandai bermuka-muka.. hari ini mereka boleh tunduk bak kucing.. tapi esok mereka akan ulang tabiat zalim mereka dengan menyembelih umat-umat islam di palestine sehingga matlamat mereka untuk menduduki semenanjung gaza sepenuhnya tercapai.

Perang 7 hari yang lepas dianggap sebagai mencabuli hak penduduk palestine.. melancarkan serangan tanpa belas kasihan keatas penduduk islam di palestine.. 7 hari berlalu lebih 100 nyawa orang islam menjadi korban.. 20 daripadanya kanak-kanak yang tidak berdosa menjadi mangsa kekejaman israel lahanat ini..

Kemusnahan setiap kali serangan seperti biasa.. ibarat sarang semut yang setiap kali kita pijak.. semut akan bangunkan semua dengan susah payah.. kemudian kita pijak lagi sarang semut itu.. itulah Israel.



Abdel Rahman adalah mangsa kekejaman Israel..


Rakyat Bosnia yang satu ketika dahulu merasai nasib seperti mana rakyat palestine..


Serangan keatas Yarmouk Stadium, antara kemudahan sukan untuk rakyat palestine..

Serangan udara keatas kawasan penduduk palestine..

Kanak-kanak ini hanya menghabiskan sisa hidup mereka dengan memperjuangkan hak mereka dibumi mereka sendiri..

Israel tidak akan pernah duduk diam..

Bangsa mereka sendiri masih ada yang mempertahankan penduduk palestine..

Hanya batu yang mereka miliki..

TERUSKAN DOA KITA UNTUK MEREKA DISANA.. SEMOGA ALLAH MENDENGAR DAN MELIHAT PERJUANGAN MEREKA..

SUMBANGAN ANDA JUGA TIDAK TERHENTI DISINI KERANA MEREKA MEMERLUKAN PERTOLONGAN KITA SEMUA SEHINGGA MEREKA BENAR-BENAR BOLEH SELESA DI NEGARA SENDIRI.





No comments: