Nuffnang Ads

Thursday, November 27, 2008

Panorama Hidup...

tadaaa..... wakakaka lama nyer tak update.. hari nie hari jumaat.. kejap jerk.. tap tap tap... dah jumaat.. tap..tap..tap.. dah ujung tahun huhuhu.. takot nyer nak teruskan idup cam nie.. emm waa.. dah 3 minggu den batuk2 dan selesema.. ape kehe nyer pun tak taw la kan... harap2 ok semuanya... ngan gagak itam pun lama gak tak ketemu nie.. mama leen demam plak.. org suh gie klinik tah dah gie ke blom tak taw la tu..degil tu... kang kot kena denggi ke ape chikunya ke nanti baru taw.. kekeke...

minggu nie gak banyak cerita orang bunuh diri dalam peper.. dasyat gak la.. melayu bunuh diri.. jarang berlaku.. kalo sebelum ini cina dan india yg berani bunuh diri, kini melayu plak.. adakah petunjuk yang masalah ekonomi atau masalah keluarga kini menjadi sesuatu yang parah..?? ingat lah sendiri.. setakat kes rompak..bunuh..rogol tu dah biase dengar dah.. nie siap nak terjun bangunan tu.. selalu dengar cerita kat jepun jerk... jgn tak tahu rakyat malaysia juga berkebolehan membunuh diri dari bangunan tinggi.

huh.. harga minyak nak turun lagi ni... aku mengharapan ia turun pada skala yang besar la.. jgn la asyik dok turun 15 sen 20 sen.. tak raso ape2 pun... kalo turun 50 sen ker.. 70 sen ker.. memang 'kak nita sayang pak sharil samad sampai kiamat' jgn la kaut untung banyak2..sian kat rakyat nie.. bukan banyak duit pun.. kalo dah gaji tiap2 bulan dok kasi minyak kete jerk cam mana nak banje kawan2 minum plak.. tu nasib baik jumpe seminggu sekali kalo jumpe hari2.. mau tak dikejar 'along' nanti... harga minyak dunia munkin jatuh ke paras USD 30 setong.. nie ramalan para pakar ekonomi.. jadi kalo USD 30 setong.. aku mengharapan sesuatu yang baik dari kerajaan pilihan rakyat...

ikan org miskin naik harga.... memang susah.. susah sungguh skang nie.. ikan sardin yang selama ini berlegar pada harga bawah RM 5 sekilo dah jadi dekat RM 10 sekilo.. mmm munkin disebabkan musim tengkujuh kot ikan mahal.. tu pekara biasa la.. tapi kesian tgk rakyat miskin.. kalo rakyat kaya tu tak kisah la.. bape mahal pun dia boleh beli.. ini yang miskin yang sentiasa mengira budget pembelajaan mereka.. tersentak tgk harga ikan yg mahal.. baik makan ayam..

nak masuk sket kisah politik.. kisah gado-gado wanita umno nie.. wah.. sungguh tak malu la tgk org pempuan gado2 nie.. dulu rakyat sanjung dan hormat diorg nie.. tapi dah gado-gado cam nie.. hilang lak rasa hormat dan kagum yang selama ini diberi pada mereka.. ape pun ini adalah satu pengajaran pada kita semua.. jangan bersikap angkuh dan pentingkan diri sendiri.. ( tak sokong mana-mana pun )

1 comment:

Da Ghotic said...

dear,

shiro..lorh x sehat ke alolololo cian sofi qis ni ..jgn lupa mam ubat swuh mamamu skali g klinik...lau xmo swuh papamu dukung mamamu bwk p klinik ok...wowooo rindu kat shiro..

reg..
Qis ♥