Nuffnang Ads

Sunday, August 22, 2010

Bila nyawa tak boleh beli..



assalamulaikum.. gile baik bagi salam kan.. haha.. seminggu aku kat melaka nie aku dok kat hotel jerk.. tak der jalan kemana pun.. kalo keluar pun petang2 sket cr juadah berbuka..90% kehidupan sehari2 dimelaka dimusnahkan dihotel.. jadi keje aku ape lagi cit cat lah ngan penghuni2 hotel yang lain..



* nie muke aku time boring... aku hensem sket!!!

dibulan puasa yang berkat nie memang tak der pun orang tempatan yang nak melancong kemalaka nie.. jadi yg menginap di hotel aku nie 99% orang indonesia yang datang berubat.. 1% tu aku la haha... tu pun diorg datang sini sebab sakit kalo tak sakit mesti kosong jerk hotel..

kemarin ada seorang bapak datang check in hotel.. dengan selekeh dan cam tak terurus masuk.. bila time bayar bil tu yg waa punya jantung behenti kejap la.. dlm beg isteri dia penuh kot dgn not 50 hengget.. hahaha bling!! bling!! bila dah agak malam si bapak nie pun sembang2 lah ngan aku... dia cakap isteri dia ngidap kanser payudara dah tahap 4.. tu kire tahap teruk la.. dia dah gie banyak hospital kat indon tapi semua kena tipu jerk..



dann bila dipagi hari dia gie periksa doktor kat mahkota medical centre tu.. doktor cakap kenser isteri bapak nie dah teruk dan hanya ada 1 pilihan jerk utk diselamatkan.. iaitu membuang sebelah payudara isteri bapak tu.. huyooo!!! ngeriii kot dengar...payudara kena buang okeh!! kalo bulu ketiak kowang buang leh tumbuh balik.. cuba bayangkan payudara... mau tumbuh..?? tidak la yeo!!!

semalaman kedua suami isteri nie berfikir panjang.. bapak tu siap cakap bini dia menangis sampai pagi dok mengenang payudara akan hilang sebelah mulai esok.. kos nya plak RM 15 ribu.. perghh!! patut la beg makcik tu penuh duit ari tu.. haha..


* akak nanges sebab duit akak banyak habis.. akak tak kisah ilang payudara sebelah sebab sebelah lagi ader..

dan sehingga aku tulis coretan nie.. bapak dan si ibu tadi masih menginap dihotel nie.. ader depan aku nie ha ngah usha aku taip mende la depan diorg nie kan.. padahal aku ngah cerita pasal dia org haha... aku respek bapak tu lah.. dia memang seorang yg tabah.. ayat aku suke skali dia cakap.. nyawa bukan boleh beli.. duit boleh cari... korang taw bapak tu keje bawak lori sayur jerk kot berulang 3 hari 3 malam bawak sayur dari medan ke jakarta.. dia pulang kerumah pun sebulan sekali jerk..semata2 mencari rezeki.. sedih plak bila ingat..

dah....aku dah sedih.. end.. huk huk huk...

* waa ngah pikir nie kalo bini gua ader kanser payudara..mana nak nak rembat duit..hurmm

3 comments:

Qistina said...

ada bini ke? ( persoalan )

yuyunemarcello said...

hoi2.. mane bahagian cendol? part bulu ketiak je yang ade... huhu...

kenshiro said...

bini tu nanti bile ader lew qis oink!!


yuyun cendol part sudah kuar...