Nuffnang Ads

Friday, August 13, 2010

Fakta - Fakta Yang Korang Akan Tergolek Bila Baca.

  1. Kelawar selalunya membeluk ke kiri apabila keluar dari gua. sebab tu metro driving wat sampai lulus..hahaha..
  2. Kambing
  3. Semut boleh mengangkat 50 kali ganda dan menarik 30 kali ganda dari berat badannya. sebab tu kena rajin macam semut bukan macam lembu.
  4. mempunyai anak mata yang berbentuk segi empat tepat.. sebelum korang usha kambing tu pastikan kambing tu buta..
  5. Lebih 10,000 ekor burung mati setahun kerana merempuh tingkap..kesian tingkap.
  6. Ayam jantan tidak boleh berkokok jika ia tidak memanjangkan tengkuk
    sepenuhnya. patutla kadang2 tak berbunyi..
  7. Itik yang berada di luar kumpulan tidur dengan sebelah mata terbuka
    tetapi yang berada di tengah pula dengan penuh yakin menutup kedua-dua
    belah mata. lelaki gatal boleh buka sebelah mata bila lihat awek cun lalu depan kedua2 mata diorg.
  8. Deria rasa rama-rama di kaki belakangnya.
  9. Cengkadak hanya mempunyai satu telinga.. tapi tak sepekak manusia yg mempunyai 2 telinge..
  10. Tidak ada 2 ekor zebra yang mempunyai tanda yang sama. maksud disini belangnya.. 
  11. Hanya nyamuk betina yang akan gigit kerana protin dari darah diperlukan
    untuk pengeluaran telur... bodohnya si jantan..
  12. Gigi tupai akan tumbuh berterusan. Gigi kacipnya boleh tumbuh sepanjang
    enam inci setahun, tapi masih pendek kerana penggunaan yang kerap. 
  13. Cimpanzi boleh belajar mengenali dirinya di cermin tetapi monyet tidak4
    boleh berbuat demikian. sebab monyet kena ajar makan pisang jerk..
  14. Ular tedung berleher hitam boleh menyemburkan bisa ke musuh sehingga
    sejauh 2.5m(8 kaki). jarakan diri anda sejauh munkin..
  15. Siput mengeluarkan cecair tanpa warna dan melekit yang bertindak sebagai pelapik dibawahnya semasa ia bergerak.
    Cecair ini begitu efektif sehingga membolehkan mereka merangkak di mata pisau tajam dan tidak melukakan mereka. gilew lah..
  16. Belalang boleh melompat sejauh 40 kali ganda panjang badannya.. atlet lompat jauh boleh belajar dengan belalang..
  17. Lalat mempunyai 4000 kanta di setiap matanya... Nikon D90 pun kalah kot!!
  18. nyamuk mempunyai 47 btg gigi.
  19. satu satunye makanan yg tak akan basi sampai bila2 ialah madu.. kalau anda dimadu ia munkin sudah basi.. wakakaka...
  20. bersin sambil membuka mata adalah mustahil...korang try la kalo nak mati...
  21. kebiasaannya perempuan perlu bercakap lebih drpd lelaki... tidak dinafikan lagi..
  22. perempuan biasanya lebih cenderung utk memiliki bibir yg besar dan lebar berbanding lelaki...
  23. kos movie titanic lebih besar drpd kos kapal titanic sebenar!
  24. jam loceng pertama hanya berbunyi pukul 4 pagi saja
  25. anda boleh nyalakan api dgn menggunakan ais!!
  26. berlian sebenarnya boleh dicipta drpd peanut butter!aku pown xtaw cmner..
  27. kat holland or belanda..anda boleh disaman jika x guna bakul shopping/troli kat kedai.
  28. Jika anda menjerit selama 8 tahun, 7 bulan dan 6 hari, anda boleh menghasilkan tenaga yang boleh memanaskan secawan kopi.
  29. Buaya tidak boleh menjelir dan menggerakkan lidahnya kerana organ itu melekat pada lelangit.
  30. Ikan haruan boleh menghidu 27, 000 bau sekaligus menjadikannya sebagai haiwan yang paling sensitif baunya.
  31. Haiwan yang paling banyak di muka bumi ini ialah semut. Nisbahnya adalah satu juta semut bagi setiap orang.
  32. Tekanan jantung manusia semasa mengepam darah adalah cukup kuat sehinggakan setiap pancutan boleh memancutkan darah sejauh 9 meter.
  33. Menurut satu kajian, setiap orang dapat menghasilkan sekurang-kurangnya 6 liter air liur setiap minggu.
  34. Ubat gigi jenama Colgate mula diperkenalkan di Perancis dengan nama Cue, mengambil sempena nama sebuah majalah lucah.
  35. Makanan yg pling digemari oleh lipas ialah gam yg berada di belakang setem..
  36. Otak Burung Unta lebih kecil dari matanya.
  37. Di Amerika Syarikat, purata berlakunya kadar jenayah adalah setiap 22 saat..
  38. Gajah merupakan satu-satunya haiwan yang tidak boleh melompat..
  39. Jika seluruh binaan piramid Giza di Mesir dihamparkan,ia boleh mengelilingi dunia selama 7 kali..
  40. Jika anda menelan gula-gula , ia mengambil masa 7 tahun untuk dihadamkan. Oleh itu , ia biasanya keluar dari badan manusia berupa najis yang tidak dihadam.
  41. Seorang pelajar berbangsa Cina bernama Lew Kim Tu telah berjaya mendapat pangkat Satu dalam matapelajaran Pengajian Ugama Islam dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysianya.

No comments: