Nuffnang Ads

Sunday, August 15, 2010

al-kisah bazar ramadhan...



hari nie aku nak kongsi pasal bazar ramadhan.. sape di bulan pose nie tak pergi bazar ramadhan memang sah la katak bawah tempurungkan.. pesta makanan yang wajib korang pergi bile bulan puasa nie.. tak kiralah muslim, cina, india dan lain2 bangsa memang akan serbu bazar ramadhan untuk shopping makanan..

diam tak diam dah 5 hari berpuasa..aku dah jelajah ke beberapa buah bazar ramadhan.. ternyata semuanya ada kelebihan masing2 tak kira dari segi makanan ataupun tempat jualan itu sendiri.

hari pertama dan kedua..

- bazar stadium shah alam : boleh aku rumuskan disini dibazar paling besar kat shah alam nie memang menyediakan pelbagai makanan yang akan membuatkan korang ditahap diabetis yang tidak diduga.. daripada kuih muih serba mak nenek sampai lah ke ayam golek semuanya ada. gelai pilihan aku di bazar nie sudah mestinya gerai papa john - roti john yang memang sedap sampai ke usus~!!

- nasi ayam kat sini best gile~!!



hari ketiga..

- bazar ramadhan seksyen 6 : bazar nie kecik jerk pun.. dibuat ditapak yang sama diadakan pasar malam pada hari selasa dan jumaat.. makanan plak tak lah banyak mana... tapi harga makanan kat sini agak mahal sikit la sebab kebanyakan yg membeli belah disini semua org lodet2 <-- kaya gak la kot.. kat sini gak la aku dapatkan murtabak teluk itek!! huih!

- kebab kat sini best!!



hari keempat...

- bazar ramadhan paya jaras, sungai buloh : haa nie lagi satu syurga makanan.. apa yang korang nak semua ada.. lemang, ketupat pun ada.. ape tah lagi rendang..

- tepung pelita & roti john kat sini sedap!!!

hari kelima...

- hari nie aku terjah 2 bazar ramadhan... haha dasyat tak..?? rancangan jalan2 cari makan pun tak pernah lawat 2 lokasi dalam masa sehari.. yang pertama bazar ramadhan jalan masjid india.. apa yang dapat disaksikan tadi.. orang masih belum macam semut.. erti kata lain masih belum ramai orang nak shopping kat jalan TAR la tu.. makanan pun biasa2 jerk.. pastu aku gie bazar ramadhan tasik permaisuri.. pergh!! memang bazar yang paling meriah pernah aku gie.. macam2 adaa... semua besar2 punya.. yang agak terkejut bila tgk kat bazar tu semua murtabak dijual pada harga 2 ringgit.. paling murah la aku jumpe untuk 5 hari nie.. sebab biasa paling murah pun rm2.50.. apa lagi.. aku syorkan korang try murtabak gombak~!! beratur kalah nak beli tiket konsert pussycats doll tu... tapi yang kurang bestnya.. bazar nie hampir 90% berada dalam khemah yang besar.. jadi korang akan shopping dalam khemah.. panas~!! dan berasak-asak.. gilew lah!!

- bazar jalan TAR tiada makanan yg boleh dikatakan best... tapi ditasik permaisuri korang leh try murtabak gombak dan air teh ais perisa vanilla.. tapi bila korang minum rasa milo ais.. tempat lain korang tak kan dapat lah.. wa cakap sama lu..!!!




* hanya ayam percik ngan nasi ambang jerk lagi belum try nie.. hehe tunggu!!!!

1 comment:

Da Ghotic said...

dot : bab makan laju je..