Nuffnang Ads


Tuesday, August 17, 2010

Untung Rugi Buffet Ramadhan...



pada pandangan korang buffet diwaktu berbuka nie menguntungkan korang atau tuan punya kedai..?? bagi aku keuntungan pada tuan kedai jauh lebih hebat dari keuntungan yang korang alami..

setiap hotel atau sesetengah restoran sudah mula melakukan buffet berbuka dibulan ramadhan.. dan harga yang dikenakan ada yang bawah RM 50 dan atas RM 50.. kalo kat hotel2 selalunya boleh mencecah ratusan ringgit satu kepala.. makanan dia jgn cakap la.. serba mak nenek ader.. dari udang goreng tepung sampai ke kambing menari2 semua boleh korang makan.. tapi masalahnya adakah korang dapat memenuhi nafsu makanan kowang pada masa yang singkat..??

buat yang memang kaki melantak pasti ia akan menguntungkan.. tapi buat yang perut kecik.. jawpnya korang akan rugi lew..



buffet ramadhan pertma aku tahun nie bermula di santai cafe.. sebelah tasik permaisuri.. dekat jerk ngan stadium bola sepak cheras. restoran nie boleh la dikatakan sedap.. dan korang hanya perlu bayar RM 15 untuk satu kepala dan makanlah sampai korang kenyang..!! memang berbaloi!!



kena dengan namanya.. suasana restoran nie memang santai.. tenang dan memang sesuai dijadikan tempat makan.. iyer la tak kan tempat main galah panjang plak kan... soo.. korang boleh la try kalo nk makan.. hehe.. aku suke cheese cake dia sedap wok!!!

- fish cake sambal ada, sup daging ada, kangkung goreng ada, ayam goreng pun ada, buah2han pun ada
tu blom tgk cheese cake dia lagi tu haha...

- alhamdulilah.. kenyang dan berbaloi gak la makan kat sini!!!

- dah habis melantak..bayar lew kan..

No comments: