Nuffnang Ads


Wednesday, November 17, 2010

cerita raya korban saya

 

pembuka cerita disulami dengan ucapan selamat hari raya qurban masuk raya ke dua baru nak wish.. bukan ketinggalan tapi konpius nie raya kew ape.. sebab ape..?? sebab ader sesetengah tempat raya hari isnin.. ader sesetengah negara raya hari selasa.. dan Malaysia sambut hari rabu.. ader yang nak sambut raya pertama esok..?? munkin ada..

kalau susunan hari raya pun dah kalam kabut nampak sgt dah tak best nyer.. kenapa jadi cam tu eh..?? pelik lagi tengok kat indonesia.. ader sesetengah tempat raya ari selasa.. ader sesetengah tempat raya hari rabu.. pusing deh memikirkanya..!! 

al kisah malam raya.. belom penah dalam sejarah kehidupan terasa malam raya yang bukan macam malam raya..!! aku rasa kehidupan malam minggu lebih best gilew dari malam raya yang baru berlalu.. adakah ia bersebab..?? 

sebab tak balik kampung
- aku rasa memang ramai kot yang tak balik kampung.. 

sebab kerja
- orang sanggup pergi kerja dari dok kat umah..

sebab hujan
- kalau raya puasa.. jangan kata hujan.. ribut pun sanggup diredahi..

sebab dah makin berusia
- ia sedikit sebanyak mempengaruhi.. *bukan aku.. 


itu kisah malam raya...

dipagi raya.. mak aku kejut bangun pagi macam la rumah sebelah terbakar.. punya la kuat..!! elok2 mimpi ngah bawak kapal terbang.. tiba2 ilang camtu jerk mimpi aku.. 7.30 bangun wok!! memang awal.. tgk tv orang belom start solat lagi.. memang bersyukurla.. sebab dah bape kali aku gie masjid nak solat raya tapi orang dah balik.. kali nie aku sampai ke masjid dengan awalnya.. berbaju melayu cekak musang..?? bersamping kemas.. tapi cacat!! rambut terpacak.. none songkok!!



balik solat kelihatan rumah seperti rumah hantu.. sunyi.. semua buat hal masing2.. oh mak saya bukan sedang sibuk dapur.. tapi sedang khuyuk gile dok main game.. game tembak2 lalat tu memang kesukaan mak saya!!

menu raya korban tidak lah sehebat menu raya pose.. hanya ketupat palas bersama rendang ayam menjadi hidangan.. kire bersyukur la tu dari tak der ape2.. tu pun siap tanye lagi tak buat rendang daging kah..?? hahaha.. dengan senang hati mak aku menjawap.. tunggu la daging korban nanti baru wat rendang.. bila daging korban sudah dirumah.. daging masak kunyit pun rasa rendang.. bantai!!!



aktiviti menziarah..?? ader kah..?? tak der.. dok rumah jerk.. perancangan dalam kepala otak cukup banyak.. mandi air terjun.. jalan2 putrajaya.. round2 kl... last2.. one utama saja!! rainforest kat one utama tu best gila ok!! ikan kap dia besar punya.. mau lepak lagi ah situ.. best wow raya gie tgk ikan.. 

* rainforest one utama 

 * air terjun dalam mall.. jakun jap!!

* sila tgk ikan yang ramai disitu.. gambar dari racheltanll 

jadual raya pertama dilanjutkan ke tempat yang paling wajib pergi!! apa lagi kalau bukan ke tesco!! shopping barang2 dapur.. hahaha.. pastu masuk the curve.. cari hadiah utk adik2 ku yg cukup cemerlang tahun nie.. semua dapat no.1..!! nak kasi hadiah kapal terbang tak mampu.. beli jerk ala kadar.. ader rezeki lebih nanti akan ku belikan kereta.. kereta kecil wana merah.. boleh ku bawa ke sekolah.. pom pom pom.. dah jadi lagu daaa....

ok!! itu cerita raya korban saya.. best tak!!!

No comments: