Nuffnang Ads

Friday, November 5, 2010

memancing memang penuh dengan kesabaran

Sape minat memancing..?? kalau anda salah seorang kaki pancing aku ucapkan tahniah..!! sebab ape..?? sebab anda munkin salah seorang dari orang yang penyabar.. tapi aku tidak pasti kalau ada golongan-golongan yang hanya sabar di kolam mancing tapi dilain tempat tidak.

 * nie lah kolamnya.. kolam memancing warga emas, seksyen 24 shah alam.. nampak warga emas..??

disuatu petang.. eh! petang tadi aku turun ke kolam mancing buat sekian kalinya setelah lama tidak memancing.. memang aku minat memancing itu memang tidak dapat dinafikan.. tapi seperti sedia maklum.. tahap kesabaran amat menguji aku dikala memancing.. dah tak dapat ikan tu satu hal..!! dok tengok orang sebelah2 dok naikan ikan lebih kerap dari aku menguap tu yang sakit hati.. mula sudah mata menjeling.. dalam hati ko jangan tanye la.. macam serombong plantar minyak yang sedang menyala api tu ha..

 * ader ikan keli dalam kolam nie.. dengar kata siakap pun ader.. tapi tidak ku lihat dengan mata sendiri lagi..


* kalo lah aku dapat.. satu shah alam aku tunjuk!! cam bawak piala malaysia lagi.. huhu


* tengok!! ramai kan.. mana tak jeles!!!


kesabaran diuji lagi bila tokey kolam pesan ikan satu lori suruh buang dalam kolam.. time aku mancing plak tu.. ape perasaan..?? jangan kata lah.. memang terkata-kata.. siap cakap mamat sebelah nie dapat ikan yang baru turun dari lori tu lah..!! haha.. tapi jangan risau.. aku sudah taw ikan dalam kolam tu makan ape..!! dia makan roti perisa pandan.. stowberi.. kaya.. hahaha.. lepas nie mesti aku leh dapat paling tidak 16 kilo bawak balik!! percaya lah kalau korang nak percaya.. aku paksa nie.. hahaa.. tu pun setelah aku tanye brader sebelah pakai umpan ape.. 

 * apek nie sedang berusaha bersungguh2 menangguk ikan..


 * ikan yang sedang seronok bermain papan gelongsor..


semoga tabiat dan kesukaan memancing ini dapat diteruskan.. ianya elok untuk menguji kesabaran.. tapi yang tak eloknya bile dengar azan... ko dok sibuk lagi adun dedak sampai jadi donut..!!

No comments: