Nuffnang Ads


Tuesday, December 7, 2010

10 sebab perempuan tak layak bawak kereta


Hola all.. hari nie mau kasi taw sebab dan akibat bila perempuan bawak kereta yang akan membuatkan lelaki hensem menyumpah bak sesumpah..

tidak dinafikan pada ketika ini perempuan sudah punya ekonomi dan kedudukan yang hebat setanding lelaki.. dan mereka mampu mempunyai sebuah kereta untuk membawa diri mereka ke shopping complex.. balik kampung dan ke tempat kerja. 

tapi keistimewaan mereka lebih teserlah bila diorang nie bawak kereta.. dan artikel ini tidak merujuk 100% kepada wanita.. sebab ada sesetengah wanita yang bawak kereta lebih hebat dari lelaki.!!


1. Lembab
sesuatu yang sering dilihat di jalan raya... kalau di follow memang berbakul2 sumpah seranah org depan dapat.. tgk2.. pempuan!!

2. Isi Minyak
jangan tekejut ada pempuan punya kereta tapi tak reti isi minyak!! chop!! kadang2 siap tanya.. nak isi minyak kat mana eh..??

3. Roadtax
diorang ingat beli kete macam beli handbeg.. pakai slumber sampai lunyai.. tapi tidak diketahui akan kereta mempunyai cukai jalan yang perlu dijelaskan.. mereka akan sedar bila polis tahan mereka!



4. Angin Tayar
satu lagi tabiat yang memang ada pada pempuan yang bawak kereta ialah kepandaian untuk mengisi angin tayar.. pernah anda melihatnya..?? hahaa..

5. Kasut
Rumah kedua.. pernah korang tgk dalaman kereta wanita yang bersih dan nyaman..?? jarang!! kasut paling tidak 2,3 pasang dalam kete.. tisu bersepah dilantai jgn tanya.. kalo csi wat siasatan memang senang nak cam DNA~!

6. Cuak
kecuak perempuan bila memandu dapat dilihat bila kenderaan lebih besar berada berdekatan dengan mereka.. kadang2 lori tu potong dia.. dia maki lori.. padahal lori dok lane kiri.. dia dok lane kanan bawak 40KM/J..!



7. Basuh Kereta
spesis malas basuh kereta bukan saja terdapat pada lelaki.. tapi perempuan jugak ada.. kadang2 seminggu dua baru beli kete boleh la hari2 nak cuci kereta tu.. cuba masuk tahun ke dua.. selagi taik burung tu tak jadi burung belum tentu diorg nak cuci!!

8. Servis
yang syok disini diorg nie bukan pemalas nak servis kete.. tapi terlampau rajin nak mampos servis kereta.. kadang baru bulan lepas dah servis.. bulan nie servis lagi.. haih!! punya la baik pada kereta.. hahaa.. minyak itam pun tak sempat nak itam..



9. Parking
pemandangan yang akan merosakan anak mata lelaki bila tgk perempuan parking kereta.. sumpah!! sakit hati.. dah la nak park tu punya lama.. lagi teruk!! letak kereta ikut sedap tekak diorg..



10. No Plat
jangan buat2 terkejut kalau ada perempuan yang tak ingat no plat kereta diorg!! 


hehe.. sekali lagi jangan la marah yer!!

7 comments:

Rosie Posie said...

=)) nanti aku nak buat plak la post pasal lelaki =)) tekan minyak mmg superb..skali orang provoke tekan brake sikit ke laut jugak peginya =))

kenshiro said...

=)) ah.. takde2...

atan ahmad said...

Post Baru: Patutkah Facebook di BAN??
Post Baru: 4 BE nuffnang!!!

ade kebenaran tuh, yg paling bengang, bila nk masuk simpang, menonong masuk... aaarghhh

Muslimah Optimis said...

salam klik klik dari MO...

good entry...

bagi MO bawak kereta laju la best.. bawak moto laju lagi puas....

ermmm...

tapi terpulang pada individu jugak kan...

bab kasut tu setuju sangat... Mak Long Mo pernah tersilap pakai kasut sebelah lain sebelah lain masa gi meting... Mujur lah kasut tu dua-dua hitam, buatnya sebelah hitam sebelah hijau ke, xke naya...

pape pon nice sharing bout perempuan bawak kereta ni... tapi jangan la kata tak layak...

TinaSofea said...

hahahahahahhahahahhahahah

kenshiro said...

hahaha.. ubah2 la tabiat...

kenshiro said...

kadang2 kasut dalam kereta lebih banyak dari kasut di kedai kasut hahaa...