Nuffnang Ads

Wednesday, December 1, 2010

Perangai Dr' Rozmey yang korang ada... dan harus korang tinggalkan...

 
Artikel tak boleh blah nie adalah sekadar renungan semata-mata..
ianya tidak sama skali menjatuhkan maruah Dr' Rozmey atau Sahabat2 beliau..
kalau terasa.. aku memohon maaf berlipat2 kali ganda.!!

Nama Datuk Dr' Rozmey sejak dua menjak nie disebut bak cendawan tumbuh selepas hujan.. hampir setiap hari orang memperkatakan tentang beliau sampai Filem beliau tak laku pun orang iri hati.. hahaha.. bertapa hebatnya beliau sampai macam tu punya bangang dan bengang rakyat Malaysia kat dia nie..

Fokus!! utama artikel ini mengenai Perangai atau Sifat yang munkin ada pada Dr' Rozmey dan Jugak ada pada korang yang harus korang tinggalkan.. 


Cakap Besar!!!

Kalau korang ader sifat cakap besar aku nasihatkan bertaubatlah cepat2.. sebab belum pernah ada manusia didunia nie suka akan perangai semacam nie.. kalau korang suka aku tak leh kata apa.. lantak korang lah..


Belagak Bagus!!!

Memang kita perlukan kekuat diri untuk berjaya tapi harus diingatkan kita tidak perlulah sebagus gile!! untuk menujukkan kita tu bagus.. sebab nanti orang ingat kita tak bagus walaupun kita bagus.. aaa cam pening ayat tu...

Bangga Diri!!

Nie pon lebih kurang sama seperti belagak bagus tapi bangga diri nie darjatnya rendah sket dari belagak bagus.. tapi sifat bangga diri nie lebih kepada kepoyoan terlampau.. kadang orang memuji tu sikit jerk yang dia punya bangga tu sampai satu Malaysia punya kepoh!!

Menunjuk-nunjuk!!


Aku cukup pantang akan manusia yg menunjuk2 nie.. tak payahlah nak menunjuk akan apa yang korang miliki tu sebab setiap orang dapat menilai kita secara senyap2.. bukan orang tak taw.. lame2 orang boleh taw gak.. hanya kesabaran yang diperlukan bukan ketidaksabaran..


cukup..?? cukupla tu.. kang buh banyak2 kang takbur plak.. hahaha... aku juga merujuk pekara diatas ini untuk diri sendiri jugak.. sama-sama lah kita renungkan.. semoga orang lain dapat hormat kita dengan cara terhormat.. bukan dengan cacian...

* kami tak marah Dr' sebab rambut.. tapi kami bosan sebab Dr' poyo!!..

5 comments:

noraini azhari said...

haha.. kesian kat dia..

kenshiro said...

hehehe.. kesian.. kesian.. kesian...

ada mokhtar said...

menangis kalau dia baca ni.. hehehe

Qistina said...

kekekkeke :) shiro - cakap besat..shiro - belagak bagus..shiro - poyo..shiro ada semua diatas ahhahahahhaa..

indera inn said...

biasa ler... die pk die terbaik... tp mmg poyo ler... per pun biaq p ler kat die...