Nuffnang Ads


Sunday, January 16, 2011

Tidur tak lena sebab bunyi azan dan tanda kiamat sudah hampir..

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhdI3leg7_hZ_kYrMqx2k_L0m5_0-mss1PiYtKNROMD86lg6y4m5HKayNigca5BP96iu6t2AgHvxIyB9_5iYZVoZZRYnKhsrZT0wm7nEMKy0Nw8FcApiu8l0DXH78gv88Z-KfXl5AmRYAsm/s1600/kiamat+2012.png


Aku mula berfikir kenapa berita ini tidak mendapat liputan meluas sedangkan ia sesuatu yang sangat panas dan hot!! sekali lagi aku takleh bayangkan bagaimana bangsa lain bergitu angkuh terhadap islam..!! walaupun kita atau anda berpihak pada kerajaan jangan sesekali menyorokan sesuatu yang rakyat dapat tahu dari sumber lain..!! sebab apa..?? sebab takut nanti ia akan menjadi seperti mana pilihanraya sebelum ini..

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjxXa_Jh_5rfCqPDt728-4TwVyD0Xxwq2gbz-QDnZnGMRVIb33cxAkcWbaqZ6NcXhOH6XhTpyXj2FsD_ZcBULC-TreQ4nwS2Ofy27ernX4TvRxhrLRtzaprNV8eMFUTaXE7mZbHrB7Ram0/s1600/mca+bantah+azan.JPG

http://www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2011/01/protes-azan-300x209.jpg


Kes seorang peguam cina yang mempersoalkan tentang laungan azan kat rumah dia sebab bising.. amat serius!! adakah si peguam sudah tidak tahan lagi duduk di malaysia..?? sebab tak lena tido disebabkan bunyi azan..?? silalah keluar dari negara ini kalau tidak tahan lagi mendengar bunyi azan!!




Seorang pengendara terjebak di dalam mobilnya yang terbawa arus banjir di kota Toowoomba, Queensland, Australia.

Bencana alam yang makin meriah melanda bumi kini menjadi tanda tanya yang sangat besar dan lebih dasyat ada yang masih tidak menyedarinya.. dari sekecil-kecil banjir di Kuala Lumpur sehinggalah banjir besar di beberapa buah negara lain di dunia.. dalam beberapa hari sahaja banjir di Brazil dah meragut lebih 800 nyawa.. banjir di Australia pula dah masuk fasa Tsunami yang terburuk dalam tempoh seratus tahun!!

http://www.boncherry.com/blog/wp-content/uploads/2011/01/dead-birds-louisiana-001.jpg

Di Europah pula menyaksikan benua berkenaan di seliputi oleh salji yang menyebabkan system pengangkutan dan kehidupan harian disana terganggu.. selain itu keadaan di New York dan Moscow sama teruk dan menerima kadar peningkatan salji yang luar biasa..


http://www.indiaphoto.org/usa/nyc/snow/snow_flags_man.jpg

 http://happeningnow.blogs.foxnews.com/files//2009/02/london-snow-21.jpg

 http://www.brisbanetimes.com.au/ffximage/2009/02/02/470london,0.jpg


Tidak cukup ujian Allah itu terhadap manusia.. timbul pula kisah beribu-ribu burung jatuh dari langit dan mati di beberapa buah negara.. para sainstis sangat pening memikirkanya pada masa ini.. tapi bagi kita yang waras dan sentiasa berpegang teguh dengan Allah kita sentiasa berfikir akan berlakunya hari kiamat.. dan kita hanya boleh menganggap ia sebagai takdir dan ujian dari Allah untuk umatnya supaya mula bertaubat.. kerana tanda-tanda kecil kiamat itu sudah mula kelihatan.


2 comments:

HazHand said...

alhamdulillah.. nice post
anyway,trok btol cine nh!! dh boleh bunuh nh!! huh

kenshiro said...

thanks beb..!! boleh mencetuskan peperangan tu.. huhu..