Nuffnang Ads

Thursday, February 3, 2011

Meydan litar lumba kuda paling mahal didunia

http://images.racingpost.com/2010/Jan/13893.jpg

Korang minat akan kuda..?? nah nak share sikit pasal litar kuda paling mahal didunia.. Meydan Dubai merupakan litar lumba kuda paling mahal pernah dibina didunia.. 5 tahun masa yang diperuntukan untuk menjadikan gurun padang pasir kering di pinggir bandaraya Dubai supaya bertukar menjadi sebuah Pusat Lumba Kuda paling mewah didunia.

http://static.asiarooms.com/hotelphotos/laterooms/207854/gallery/the-meydan-hotel-dubai_290320101250371542.jpg

Dengan kos RM 180 juta dan lebih 20 ribu tenaga pekerja gelanggang lumba kuda ini dibuka dengan rasminya pada bulan mei 2010.. bukan saja litar lumba kuda.. tapi disiapkan lagi dengan sebuah hotel mewah bertaraf 7 bintang dan rumah kelab yang hanya untuk ahli yang bertaraf jutawan sahaja!!

Bilik hotel di Meydan bermula daripada RM 9 ribu ringgit semalam sehinggalah yang paling mahal RM 9 Juta ringgit semalam!!

http://www.macgambling.com/uploadedImages/racingbase/NewsImages/166590_red-desire-meydan.jpg
 Kos upacara perasmian saja mencecah RM 16 juta..hanya untuk bunga api dan makanan!!

http://www.hoteliermiddleeast.com/pictures/gallery/Places/Meydan-2.jpg

Pemenang bagi juara lumba kuda dunia di Meydan tahun lepas dapat RM 18 juta.. hanya suruh kuda berlari tidak sampai 500 meter..

http://meydan-city.com/wp-content/uploads/2010/06/Meydan-Hotel-11.jpg

RM 9 ribu ringgit semalam untuk bilik ini...

http://gulfnews.com/polopoly_fs/world-cup-prepartions-1.601337!image/1049720054.jpg_gen/derivatives/box_475/1049720054.jpg

Rumput dipotong setiap hari.. jangan terkejut.. potongan setiap rumput adalah sama macam memotong hujung rambut wanita yang bercabang.. setengah inci!!


Memang gila babeng habis duit semata-mata untuk kuda.. ape kejadahnya.. owh satu lagi yang perlu dikasi taw disini.. Projek Manager bagi pembinaan Meydan ini adalah rakyat Malaysia taw.. cayalah!!


2 comments:

Punca Utama | PU said...

OMG !! Dasyat...
aku tak bangga bab bangunan tu, tapi aku bangga rakyat malaysia jadi Projek Manager !!hehe

kenshiro said...

aku pun bangga kat mamat yg jadi projek manager tu jerk.. tak silap name mamat tu ben.. hahaha..