Nuffnang Ads

Tuesday, March 8, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa Yang Pergh!!

http://4.bp.blogspot.com/_Kbgg9jzq8MI/TTgbB3nXg3I/AAAAAAAABK4/mhZSUcRGPr0/s1600/A8D5ABE1B0AD456FB9CD9AE2DE4488EE.jpg


Munkin kita sudah lama lupakan akan kisah Lagenda Puteri Gunung Ledang sebuah epik yang dijadikan filem paling mahal pernah dihasilkan di Malaysia.. kejayaan PGL bukan dilihat pada jumlah kutipan sahaja tapi dari Anugerah yang diterima oleh pengarah dan pelakonya. Biar pun tidak pulang modal tapi PGL tetap menjadi satu filem kebangga rakyat Malaysia bile PGL tersenarai dalam pencalonan untuk Anugerah Filem Asing terbaik di Anugerah Oscar.

Kini tingga kurang 48 jam saja lagi rakyat Malaysia akan disajikan dengan sebuah lagi filem epik karya anak tempatan yang dianggap sebagai pencetus revolusi perfileman tanah air. Hikayat Merong Mahawangsa bakal masuk ke gelanggang untuk mencuba nasib. adakah HMM bakal mengalahkan apa yang dikecapi PGL..?? sama-sama kita nantikan.

Sebab-sebab korang harus tgk Hikayat Merong Mahawangsa.


 




 




 



Pengambaran filem ini macam filem ana and the king yang pernah dibuat di Malaysia




Jangan tengok kamera man.. cer tengok kamera dia tu.. memang super duper terbaik dari ladang taw!! ingat spielberg jerk kew pakai RED.. !!


 

Kebanyakan lokasi pengambaran di sekitar Terangganu..



 

Mano Maniam


Henrik Norman 


 

Datuk Rahim Razali


 
Robert Fong



Wan Hanafi
Jing Lusi dari jauh macam Manohara plak aku tengok.



Gawin Stenhouse balak Sharifah Amani

Tengok gambar pun dah tahan ape tah lagi nak pergi tengok kan.. apa kata kita meriahkan musim cuti sekolah ini dengan pergi menonton bersama adik-adik.. awek-awek.. pakwe-pakwe dan ibu bapa.. tak salah habis duit sekali sekala untuk tengok hasil karya hebat anak muda KRU nie.. aku percaya ianya memang berbaloi-baloi..!!

Nie Preview Hikayat Merong Mahawangsa

Selamat Menonton~!!
 




5 comments:

bukankosong said...

cerita dlm list nih...tak sabor...

rozaini said...

shiro jom tengok sama2... +_+

kenshiro said...

bawka bersabor hehehe....

kenshiro said...

aimar jom!! jgn cakap jerk.. aok lempang kang hahaha...

shearasol said...

Harap ianya berbaloi-baloi

Macam best jer tgk preview