Nuffnang Ads

Tuesday, March 1, 2011

Kalau ada duit bumi pon kau boleh beli sekarang.. bumi kot!!

http://rst.gsfc.nasa.gov/Sect16/full-20earth2.jpg

Jika kau orang semua tak taw nak buat apa dengan duit.. korang dah boleh senyum sampai subuh sebab apa.. ada kajian terbaru untuk anda berusha mendapatkan hak milik bumi ini anda yang punya.. seorang sainstis di Amerika telah berjaya menemukan formula untuk mengkaji akan harga sesebuah plenet di alam semesta nie.. jadi kalau korang dah gila tahap gaban bolehla buat tender untuk mendapatkan bumi ini supaya jadi hak kau orang. 

RM14,844 trilion itulah harga bumi pada ketika ini.. tak der la mahal mana pun kan..?? 

http://www.ucolick.org/~laugh/laughlinBW.gif 
Greg Laughlin

Saintis berkenaan yang bertugas di Universiti California-Santa Cruz, Greg Laughlin, membuat pengiraan itu berdasarkan faktor usia Bumi, saiz, suhu jisim dan beberapa statistik penting yang lain.

Dia mendapati Bumi adalah planet termahal berbanding planet-planet lain di cakerawala.

Cruz mencipta formula tersebut untuk menetapkan nilai planet-planet yang ditemui oleh kapal angkasa Kepler berharga £600 juta (RM2.9 bilion) milik Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (NASA).

"Saya percaya selama ini sukar untuk kita membayangkan nilai sesuatu planet terutamanya planet-planet yang menyerupai Bumi," katanya pada minggu lalu.

"Justeru, saya mencipta formula metrik ini supaya mudah untuk saya membuat penilaian sama ada sesuatu planet itu berharga atau sebaliknya," tambah Cruz.

http://1.bp.blogspot.com/_k0KEMRUreb0/S21R-4yO9fI/AAAAAAAAAX4/nINsa0_RU-E/s400/zuhrah.jpg 
Zuhrah

Menurutnya, terdapat sekitar 1,235 planet di alam semesta dengan Marikh bernilai sekitar £10,000 (RM49,500), Zuhrah pula cuma 1 penny (RM0.04) haih punya la murah.. bak kat aku 6 bijik plenet zuhrah.. (bila orang waras tiba-tiba jadi gile.. ini la jadinyer!!)


4 comments:

EijiFaHlurima said...

order zuhrah 100 bijik bleh? :D

d_tieah said...

Perghhh..
Kalo dah bumi tu aku milikki, bolehlah aku buang sape2 yang aku tak suka ek..
Hahahahah..

Entry Terbaru : Disebalik Tabir Blog

kenshiro said...

ko ingat rambutan nak sampai seratus bijik..?? hahahhaa...

kenshiro said...

nak buang kemana tu cik tieh oi.. hahaha campak gie matahari kew...