Nuffnang Ads


Sunday, May 29, 2011

Keangkuhan Machester United diperbudakan Barcalona

http://i259.photobucket.com/albums/hh296/vampis06/BarcelonaFCChampionLeague2011Winner6.jpg


Manchester United tidak dinafikan sebagai kelab bola sepak paling popular didunia.. jenama MU itu sendiri hampir setanding dengan Coca-Cola atau KFC.. dan selang beberapa hari dinobat sebagai juara liga england buat kali ke 19.. MU diuji lagi kehandalanya.. kali ini bertemu dengan juara liga Spanyol.. Barcalona.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhP48_Fp3JgVauB58iY3j1FRrjkPOUqGzEZ01p_DiEf-8m6w3aLVoNNmJiS8m0OUCOhpbT1vP-Vwbulr-cTPBmUo8nzJ0oxoxE-_EVvaKCXiBqfavzAB1SecHH2ZQLmnljRlGXXEpdzUtgw/s640/UEFA+Champions+League+Winner+2011+FC+Barcelona+Pedor.jpg

Dan pagi semalam adalah harinya.. perlawanan akhir bagi merebut trofi liga juara-juara eropah.. trofi yang menjadi idaman kelab-kelab bola sepak seluruh eropah.. ia juga menjadi kayu pengukur akan reputasi kelab mana yang terhandal dan terbaik buat masa ini.

Diseluruh dunia peminat bola sepak menantikan akan aksi pertembungan 2 kelab terhebat ini. tidak kira di restoran, dataran mahupun kawasan-kawasan lapang.. semua menjadi tempat untuk berkumpul untuk menyaksikan perlawanan dua kelab ini.. 

Diatas kertas MU dilihat punya kelebihan dengan lokasi perlawanan yang berlangsung di Wembley Stadium.. merupakan stadium kebangsaan bagi england... kelebihan bermain di tempat sendiri nampaknya telah dipermalukan dengan mudah oleh pihak lawan. Barca membawa pulang trofi ke Spanyol buat kali ke 2 untuk tempoh 3 tahun..


Ini adalah satu pencapaian terbaik.. dan sekali gus menjadikan Barcalona lubuk untuk syarikat-syarikat besar menabur wang penajaan. untuk musim akan depan  Qatar Foundation akan menjadi penaja rasmi untuk kelab Barcalona dan dianggarkan nilai penajaanya mencecah beratus juta ringgit!! 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEirBX9bx-yM3imOEHpoJeh10d_zONi9PRVxqmWwvZRlw0PQDDHlrbclUnoKuo43lX5eIxyIRFOXb7aCBgzxn9jey3vgTIlttvsDvZ6CP0oqwTcHVCzcs0YaweXUA-0U0hN5EqyyJMlOxgm2/s320/barcelona-fc_000431_MainPicture.jpg

Keangkuhan MU dimalukan dengan mudah oleh Barcalona.. dengan reputasi kelab terbaik dan popular didunia tidak cukup untuk MU mendabik dada.. kalau dilihat pada colak permainan semalam adalah jauh bezanya dengan apa yang dipersembahkan oleh skuad Barca...


Dan sebagai gambar peransang kepada peminat Manchester United...


 

Wahahahahahahaa... selamat bangun dari mimpi...

1 comment:

rozaini said...

da tukor kelab ke bang? liverpool nk letak mana?