Nuffnang Ads

Thursday, June 2, 2011

Pelbagai cara untuk menipu..

http://rosmerah.com/blog/fhoto/2011/03/penipu.jpg

Menipu.. semua orang mesti pernah menipu.. tak kiralah menipu cara baik atau cara yang tidak baik.. yang pasti perkataan tipu tu tetap ada.. wal hal ada yang mengelar tipu sunat lah.. penipu gile babeng lah.. semua ada unsur-unsur untuk kearah menipu kan..??

http://4.bp.blogspot.com/_GcgsJAjEB2E/Sh1Aw7lxKAI/AAAAAAAAAOA/kjK019nBoPw/s400/topeng.jpg

Apa yang boleh dikatakan tipu sunat..??

Menipu untuk kebaikan..!! dengar macam baik gile kan.. tapi adakah menipu itu boleh mendatangkan kebaikan..?? jika ia boleh mendatangkan kebaikan tak salah.. tapi tidak kah rasa bersalah jika orang yang korang tipu sunat tu taw yang korang telah menipu mereka..??

Bagaimana pula dengan Penipu Gile..??

Golongan yang selalu buat penipu gile nie bukan lah gile sebenarnya.. tapi punya sifat penipu paling master la kot.. sebab dalam pelbagai jenis cara mesti dia leh menipu..pendek kata.. sampai orang leh cakap.. "jangan dengar cakap dia tu.. penipu gile!!" hahaha.. kadang-kadang si penipu gile juga boleh membawa kepada perwatakan yang klakar..!! tak caye cuba try..

Penipu Besar..??

Ini sebenarnya taraf lebih kurang sama dengan penipu gile.. tapi yang besar nie lebih kepada kejahatan.. bukan kepada gurauan seperti penipu gile.. si penipu besar ini lebih menyakinkan orang lain untuk ditipu.. kadang-kadang korang akan rasa menyesal tak sudah percaya dengan si penipu besar nie!!

Penipu dowh!!

Nie style baru punya penipu.. penipu dowh nie seringkali terjadi bila ada khabar-khabar angin yang tidak benar.. tapi tetap orang percaya.. ianya akan jadi penipu dowh !! bila dan 2,3 orang yang kena tipu.. lepas tu baru lah orang lain bersuara.. Penipu dowh!!

Jadi pelbagai jenis penipu yang boleh kita perolehi didalam kehidupan seharian kita.. dan kita punya pelbagai cara untuk menipu.. menipu untuk menyelamatkan diri adalah penipuan yang paling banyak dilakukan oleh manusia.. 
Penipuan untuk mendapatkan keuntungan contohnya sering kali dikaitkan dengan urusan jual beli dalam perniagaan.. dan master dalam penipuan perniagaan sangat berhubung kait dengan kaum cina.. sampai digelar " kalau tak cina.. tak sah menipu nyer"

Penipuan terhormat.. kebanyakan kita munkin tidak tahu akan apa kita sudah ditipu atau tidak.. sebab si penipu punya ayat-ayat manis yang sememangnya boleh membuatkan semut juga kena kencing manis.. perbuatan penipuan terhormat sering kali dikaitkan dengan golongan-golongan politik.. hehehe.. 

Penipuan tahap bangang... yang nie kire penipuan budak sekolah.. sekali dengar pun dah memang tak masuk dek akal.. ape tah lagi yang mempercayainya sudah tentu lagi bangang.. jadi orang yang selalu ditipu oleh penipu bangang nie diminta bertaubat dan cubalah jadi pandai sikit..

http://annida-online.com/foto_berita/Wajah%20Penipu.jpg


Apa kebaikan yang kita perolehi..?? Lu Pikir La Sendiri....!!!


No comments: