Nuffnang Ads


Sunday, July 31, 2011

Salam Ramadhan Al-Mubarak.. Masa untuk kutip pahala...

http://www.diyanazman.com/blogs/wp-content/uploads/2009/08/salam-ramadhan-al-mubarak.-image-by-razan-graphics.jpg


Salam Ramadhan buat semua.. sahabat.. rakan-rakan seperjuangan sekalian.. semoga dengan kedatangan bulan yang mulia ini kita akan lebih merasai nikmat bersyukur kerana dipanjangkan usia dan rezeki hendaknya.

Seperti tahun-tahun sebelumnya kedatangan bulan ramadhan sering kali kita dihidangkan aktiviti berbuka puasa dan bersahur diawal pagi.. tidak kurang juga mengira detik untuk meraikan hari raya puasa.. itu yang kita lebih pentingkan.. mengira tarikh untuk raya tetapi kita jarang sekali untuk mengira sudah berapa hari kita berpuasa.

Semoga kita lebih berjimat cermat tahun ini.. menahan lapar itu ibadah yang paling idea datang dari Allah.. dan jangan kita sia-siakan dengan membuat pekara-pekara yang dilarang pada bulan yang mulia ini.



Niat Puasa..



http://mossavi.files.wordpress.com/2008/08/niat-puasa.jpg




Niat buka Puasa..



http://www.kl.fm/Portals/41/doaberbukasmall.JPG


Dibulan ini juga kita dikurnakan dengan pelbagai bentuk pahala yang jarang sekali kita perolehi pada bulan-bulan yang lain. semoga amal ibadat kita sepanjang bulan ramadhan ini akan diberkati olehNya dan diterima sebagai salah satu penebus dosa-dosa kecil kita.. isyallah.. selamat berpuasa...:)

2 comments:

rozaini said...

puasa ke????? lalalallaa

kenshiro said...

ahh kau cakap org.. kau tu..?? hahaha...