Nuffnang Ads


Friday, September 23, 2011

Kenangan muammar gaddafi di kota New York




Muammar Gaddafi pemimpin yang dianggap kejam oleh rakyat Libya kini menjadi buruan anggota tentera negara terbabit.. dengan bantuan dari kuasa-kuasa besar dunia.. kini Libya ditadbir oleh perikatan kebangsaan yang masih belum nampak hala tujunya.

Muammar Gaddafi yang memerintah Libya untuk sekian lama nya berjaya mengumpul beratus billion dollar sebai aset kerajaan dan disimpan diseluruh bank didunia. kini itu semua hanya menjadi kenangan lalu yang tidak perlu diulangi kembali.





Minggu ini New York akan dihadiri oleh kebanyakan pemimpin dan ketua-ketua kerajaan dunia dimana perhimpunan tahunan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu akan berlangsung. dan saban tahun juga ketua-ketua negara akan hadir ke Ibu Pejabat PBB di New York untuk memberi ucapan dan pandangan mengikut tema setiap tahun.


Kisah mengenai bekas pemimpin Libya di New York tidak kurang hebatnya.. Muammar Gaddafi munkin seorang yang cukup kaya ketika menjadi ketua kerajaan Libya.. tetapi perangai peliknya di New York sungguh menjadi tanda tanya.. 




 

Beliau tidak memilih untuk menginap di Hotel 5 Bintang walaupun dia layak..!! tetapi lebih suka mendirikan khemah di taman-taman sekitar New York dikala menghadiri Perhimpunan Agung PBB. huh! pelik..







Ini lah khemah yang menjadi tempat penginapan Muammar Gaddafi di New York.




Tengok kemian santai lagi anggota perisikan president..



Segala pertemuan rasmi dilakukan di khemah.. kelas kau!!

No comments: