Nuffnang Ads

Thursday, September 15, 2011

Pentingnya undi korang pada Negara.... Undilah!!



Perdana Menteri semalam telah menyeru agar rakyat malaysia menunaikan tanggungjawap sebagai seorang rakyat malaysia dengan mengundi pada pilihanraya akan datang.. ok nampak ayat tu macam ayat pak jabit dalam hantu kak limah. tapi itulah yang yang kita dengar sejak akhir-akhir ini.

Pembayang untuk berlakunya Pilihanraya sudah cerah.. hanya menunggu tarik yang sesuai sahaja untuk Datuk Seri Najib untuk membubarkan Parlimen. Ucapan hari Kemerdekaan dan Hari malaysia yang dilakukan seraca langsung sudah membuatkan kerusi-kerusi ahli parlimen seluruh negara tak duduk diam.



Jadi pada mereka yang masih belum mendaftar sebagai pengundi.. sampai bila korang nak tunggu..?? tak kan nak tunggu kerajaan kasi sebijik Myvi yang wana kuning tu tiap sorang baru korang nak gie mengundi..!! tanggungjawap korang sebagai seorang rakyat pada negara hanya pada Undi.





Penting ker...??


Kebanyakan orang yang tak mengundi ini melihat yang undi mereka kecil dan tidak memberi apa-apa kesan pada negara.. tapi korang tidak tahu yang undi korang itu jugak lah yang akan menentukan jatuh bangunnya negara kita ini.

Korang berhak untuk mengundi sesiapa sahaja.. negara demokrasi memerlukan sokongan rakyat untuk memilih pemimpin.. itulah kekuasaan kita sebagai rakyat pada negara.


Jadi pada korang-korang yang masih belum mendaftar sila mulakan langkah yang pertama sekarangi!! 



Pilihan ditangan korang.. so pilihlah..








No comments: