Nuffnang Ads

Tuesday, October 11, 2011

Bob Lokman kena tahan.. Mamat sepah tak boleh tahan..



 http://www.sinarharian.com.my/bterkini/bob.jpg




Bekas pelawak yang dah upgreat pendakwah Bob Lokman dikatakan telah ditahan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) semalam atas alasan menyampaikan ceramah agama tanpa tauliah. Beliau telah ditahan dan dibawa ke Balai Polis sebelum dibebaskan.



http://drhalimahali.files.wordpress.com/2011/02/boblokman_pas.jpg




Bob merupakan antara artis yang bergiat aktive menyokong PAS. beliau juga merupakan cucu kepada ulamak terkenal.. Tok Kenali.. 

Apa yang boleh aku komen disini.. kita semua sudah sedia maklum yang diselangor punya undang-undang jangan main masuk wat tempat sendiri jerk. Titah Sultan Selangor supaya rakyat negeri ini menjaga kesucian rumah allah. dan sesiapa yang hendak menyampaikan ceramah atau sebarang berkaitan dengan dakwah haruslah mendapat tauliah dari Jais.

* Masuk Reban Ayam berkokok.. itek kalau nak masuk reban ayam pun kena berkokok jugak..



"Terus-terang saya katakan, saya tidak tahu tentang perpisahan ini sehinggalah keluarga saya maklumkan. Sejak kisah ini menjadi paparan media cetak dan elektronik, saya sudah tidak membaca akhbar atau menonton program-program hiburan di televisyen. Saya tidak berani untuk membaca dan melihat kisah saya diperkatakan umum. Saya tidak kuat untuk menghadapi situasi ini." - Mamat




http://3.bp.blogspot.com/_mJOopRR4Knk/TT3dRNkP88I/AAAAAAAAHoc/7jygraTcs7Y/s400/155779_104671562939567_100001901717916_36410_2546427_n.jpg




Kebangangan kau memang menjadi-jadi.. kini ketebalan tak tahu malu kau tu dah tahap jingga!! bawak-bawak la sedar diri.. jangan dok anggap kau hot sgt.. ape la sangat selaku Bekas Ahli Kumpulan Sepah tu kan..


"Jika benar Fida mengambil keputusan untuk berpisah, saya hormati keputusannya itu. Saya akui semua yang berlaku ini adalah salah saya. Saya pun telah minta maaf kepada Fida, tetapi mungkin dia tidak dapat menerima permohonan maaf itu. Apa yang berlaku adalah tidak disengajakan. Tidak mungkin saya hendak memburuk-burukkan Fida kerana saya sayangkan dia. Saya terima keputusan Fida untuk berpisah. Mungkin ini adalah hukuman terhadap kesilapan yang saya lakukan. Saya anggap semua yang berlaku ini adalah takdir" - Mamat



http://iqbalhakimi.com/wp-content/uploads/2011/10/7bm_fidamamatbuatsyjatuhhati001.jpg



Takdir itu semua Allah yang tentukan.. ape yang penting sekarang adalah pada diri sendiri itu..sama ada mahu berubah atau mengekalkan kebongokkan yang ada pada diri sendiri.


* Jika tidak tahu cermin diri sendiri.. suruhlah ibu ayah yang tengokkan...



http://2.bp.blogspot.com/_I6iRc6TZavA/TIcVyU0zSsI/AAAAAAAAV5A/HjweOdJa0P0/s400/shuib-sarah.jpg

*Shuib aku rasa ko memang terbaik la.. walaupun sewel tapi ko bahagia kan kan kan..??



No comments: