Nuffnang Ads


Thursday, October 20, 2011

Kematian Muammar Gaddafi.. Kemenangan buat Yahudi..




Semalam menjadi satu lagi titik sejarah pemerintahan dunia arab apabila berita penangkapan bekas president Libya Muammar Gadaffi tersebar diseluruh dunia. selang beberapa jam berita kematian beliau pula menyusul.. sekali lagi dunia tersentak dek berita itu.







Jika dilihat ini adalah satu berita sedih buat kita umat islam.. dimana kita sesama islam sendiri membunuh antara satu sama lain.. bila kita sudah hilang rasa pertimbangan dan kesabaran itu sudah tiada.. itulah yang terjadi di beberapa buah negara asia barat.



http://www.novinite.com/media/images/2011-10/photo_verybig_133110.jpg




Mummar Gadaffi boleh dianggap perjuang islam yang berani dan lantang menyuarakan apa saja yang beliau ingin suarakan.. tidak kira dimana beliau berada malah dihadapan musuhnya sendiri beliau punya sifat berani yang tidak dimiliki oleh kebanyakan pemimpin kerajaan lain didunia.

Beliau boleh dianggap sebagai perjuang yahudi yang sangat pelik.. sehinggakan kehidupan beliau jugak pelik.. dianggap sebagai pemerintah sewel dan gila oleh sesetengah pihak.. akan tetapi beliau berjaya membuatkan dirinya digerungi dan ditakuti oleh orang lain.


Revolusi kemuncak pemerintahan nya berakhir ditangan rakyat yang bertindak untuk mengulingkan pemerintahan selama lebih 30 tahun beliau menjadi pemerintah.. rakyat yang terpengaruh dengan kuasa-kuasa yahudi yang sudah pasti menjadikan peluang ini untuk melihat Muammar Gaddafi hilang dari pandangan mereka.

Semoga roh Arwah akan aman dan tenteram di sana.. kita munkin tidak akan lihat lagi pemimpin yang lantang dan berani seperti ini.. munkin untuk tempoh 10 atau 20 tahun akan datang... 



Di akhir hayat beliau sebelum meninggal dunia..












Al- Fatihah...

No comments: