Nuffnang Ads


Saturday, October 15, 2011

Pra Pilihanraya : Pas akan laksana Hudud di Kelantan

http://inertz.com/wp-content/uploads/2009/10/hudud.jpg 



Nampaknya PAS tidak sanggup kehilangan banyak undi pada pilihanraya akan datang.. Hudud yang dicanang oleh pimpinan tertinggi Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat nampaknya sudah munkin menampakan hasil. President PAS hari ini menegaskan yang Hudud akan tetap dilaksanakan di Kelantan.


"Setiap parti mempunyai pandangan berbeza tetapi kami masih bekerjasama menerusi pelbagai pendekatan," katanya pada sidang media selepas merasmikan majlis ramah-mesra PAS di Pantai Pandak di sini, Sabtu.
Jelas beliau, niat untuk melaksanakan undang-undang Islam termasuk hudud sentiasa menjadi misi PAS sejak ia ditubuhkan.



http://www.mole.my/sites/default/files/images/hudud%20999.relatedimage.jpg



"Pandangan kami terhadap undang-undang itu termasuk hudud sentiasa konsisten. Malah amat memeranjatkan apabila ada segelintir pihak masih terkejut dengan niat tersebut," katanya.


"Ia adalah permainan politik kerana misi kami untuk melaksanakan hudud tidak pernah terhenti.
"Hudud adalah undang-undang yang tertulis dalam Al-Quran...bukannya ditulis oleh PAS atau para ulama," tambahnya.



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgfUpJzZ8KsoncgvnjhMBC7BILi6gaPTWklW80KbELdT7lP59PiQ5rMbaCxbpDTUrr7YxvLCntiZQvl1W7ZfiKCJHTT3lmexTDw-ygXRNHnnLN48QMl-khtofI8VJV1RGtNZFG9C3LCzbT/s1600/nik-aziz-nangis.jpg


Sama-sama kita nantikan kewujudan Hudud di Kelantan.. adakah ia akan menjadi kenyataan sebelum Pilihanraya yang bakal menjelma ini..??

No comments: