Nuffnang Ads


Monday, November 21, 2011

Kemenangan Harimau Malaya.. Komen penyokong Indonesia...



Kalau dilihat didalam stadium semalam sudah pasti jika dapat rakyat Malaysia rasanya nak dimakanya.. akan tetapi tak semua penyokong tuan rumah obses terhadap kekalahan skuad Garuda malam tadi.. malah ada diantara mereka yang menganggap Malaysia layak menang dan punya kelebihan yang tersendiri yang harus skuad Garuda pelajari.


Khairul Fahmi Che Mat atau KFC boleh dianggap sebagai penjaga gol terbaik di asia ketika ini.




Berikut antara komen Penyokong Indonesia selesai perlawanan :-



cute eagle

selamat buat Malaysia.. Kalian layak juara malam ini.. Selamat juga buat Garuda muda yang telah berjuang dengan sangat baik. Jangan terpuruk dalam kekecewaan. Bangkit dan berjuanglah mewujudkan mimpi untuk menjadi Garuda perkasa yang akan menaklukkan dunia..Kami dukung kalian meraih mimpi itu. Jayalah Indonesia!
 
 
Bung

Ya, mental itu paling utama.. gimana malaysia tu bisa main di kandang keramat timnas indonesia.. kita bisa belajar.
 
 
endarto widyandjono

malaysia layak juara..skil individu rata-rata lebih baik...Garuda muda luar biasa....hebat...bahkan lebih bagus dri tim enior..selamat bung RD..terus latih mereka..pasti nanti akan sangat bagus..yang anda lakukan sungguh luar biasa bagi indonesia
 
 
MARZUQI NASIR

MALAYSIA MEMANG DAH MAJU DI SEPAK BOLA, STADION DAN FASILITAS PENDUKUNGNYA SEMUA SANGAT BAIK. YG PATUT KITA CONTOH BAGAIMANA MENTAL PEMAIN2 MALAYSIA MAIN DIKANDANG LAWAN. SUNGGUH HEBATTTTT....SELAMAT BUAT MALAYSIA. KALAU PERLU KIRIM PEMAIN2 INDONESIA BELAJAR SEPAK BOLA KE MALAYSIA
 
 
yudi yudie

Sudahlah teman2 semua, kita sama-sama serumpun, bersaudara. tadi malam itu belum rezekinya kita dan selamat kita ucapkan untuk saudara kita. ayo kita mulai lagi semangat baru!. kita dukung garuda muda ke fase selanjutnya!
 
 
Diend

ya untung aja prlwanan tdi mlam pringkat junior,klau pmain senior mgkin lbih parah!!Malaysia pnya 5 striker tangguh dktuai Safee sndiri,2 pmain tgh kreatif..dan pling untung pnya 9 pmain prthnan pling kental..4 drinya prthanan tdi mlam!!mmg kmajuan yg sgt bgus!!
 
 
Eddy

biasalah namanya pasukan garuda,di malaysia ada pepatah mengatakan "bagai di landa garuda" bermaksud keadaan yang berantakkan,kucar-kacir. so kesimpulanny ini dia contoh terdekat..ayuh bina dulu tamadunnya,jgn begitu ya tdak elok untuk tatapan kanak2 mereka bakal mencontohi..tidak guna kalau badan saja kuat tapi otaknya kecil..hihihi garuda aka angrybird.wkwkwk!!
 
 
 
Ira

Orang2 kt pada enggak punya disiplin pada mengutamakan emosi aja.GBK kan asset kt seharusnya kt berkewajiban menjaganya bukan malah di rusak.panitia penyelenggaranya juga krjanya todak maximal apa byranya kurang ya?
 
 
 
 Thanks for :- Kompas.com / Kakus.com / Detik.com
 
 
 

No comments: