Nuffnang Ads


Wednesday, November 16, 2011

Sea Games ke - 26 Jakarta - Palembang : Tak ubah macam temasya sukan tadika kemas!



Sudah seminggu sukan terbesar Asia Tenggara berlangsung di Indonesia nampaknya sampai hari ini mulut orang masih berbunyi akan tentang masalah yang timbul dikala pertandingan sedang berlangsung. Indonesia menjadi tuan rumah setelah hampir dua kali menarik diri untuk menjadi tuan rumah. 

Sukan Sea kali ini Indonesia mempertaruhkan dua Bandaraya iaitu Jakarta dan Palembang sebagai venue tempat pertandingan walaupun pada mulanya hanya nama Palembang sahaja yang dipilih untuk menganjurkanya. pertukaran last minit ini munkin juga berpunca dari masalah tempat pertandingan yang masih belum siap.

Lebih 8 ribu atlet dari seluruh Asia Tenggara kini tertumpu di Indonesia.. menjelang hari perasmian para atlet diberitahu akan ketiadaan bilik perginapan bagi menampung jumlah atlet yang datang sehinggakan kapal perang menjadi mangsa.

Wartawan juga terkena tempiasnya.. Pusat Media yang dibangunkan serba baru hanya dapat beroperasi setelah 3 hari temasya berlangsung. tidak cukup dengan itu kemudahan line intenet yang lembab dan kelewetan mengenai keputusan pertandingan cukup menguji otak para media.

Jika ini diambil kira rasanya.. Indonesia perlu belajar dari negara-negara yang pernah menganjurkan acara terbesar seperti ini.. jika sukan sea seperti ini pun dah kalam kabut ade hati pula nak jadi tuan rumah Piala Dunia Fifa.



Belum pernah aku lihat acara sukan lumba lari dalam gelap selain di Palembang..! hahaha...


Kebolehan Nenak ini merangkul pingat perak sungguh mematikan akal ku..!



Berikut Gambar sekitar Majlis Perasmian :-












Good Luck!!

No comments: