Nuffnang Ads


Friday, December 2, 2011

Allah tak kira siapa kamu.. Al-Fatihah to Zarith Nadhira binti Mohamad Zikri



Allah tidak kira siapa kita untuk beliau ambil nyawa..


"Tidak satu musibah pun yang menimpa diri seorang Muslim, baik berupa kesusahan dan penderitaan, kesediihan dan kedukaan, maupun penyakit. Bahkan sepotong duri yang mencocok anggotanya, kecuali dihapuskan Allah itu sebagian dari kesalahan-kesalahannya."


Munkin kita sihat dan cerdas hari ini.. tapi belum tentu esok.. munkin kita hidup bahagia saat ini.. tapi belum tentu sampai bila.. kita munkin senang dalam kehidupan hari ini.. tapi belum dijanjikan kesenangan itu sampai bila..

Pinjaman Allah yang maha kuasa hanya untuk umatnya merasai.. bukan untuk di nikmati sepuasnya.. kenikmatan yang sebenar hanya bila jasad sudah kembali.. 


Buat keluarga Rara Zikry atau Zarith Nadhira binti Mohamad Zikri salam takziah dari saya.. terima ujian Allah ini seadanya kerna pasti Allah sudah susun sesuatu untuk kita hadapi.













Al-Fatihah



1 comment:

Cik Cakula Cemekut Cekelat said...

pemergiaan dia dan apa yang dia lalui sebenarnya meningatkan kita bahawa bila-bila masa sahaja Allah boleh tarik nikmat yang Dia kurniakan kepada kita lebih-lebih lagi jika kita tidak MENSYUKURINYA..tutup lah aurat dan jgn jadi kufur nikmat...sekian..