Nuffnang Ads


Wednesday, January 18, 2012

Bodoh tak sudah...! Adam Adli ketuanya...



Petang tadi selonggok mahasiswa berhimpun di hadapan Ibupejabat PAS Pusat di Kuala Lumpur, mereka berhimpun kali bagi membela tindakan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) Kedah menggantung lima pelajar yang terlibat dalam demontrasi di hadapan Kuin tahun lepas, 

Kuin yang dipengerusikan oleh Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak, Menurut President Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS) menyatakan yang sebelum ini mereka berhimpun di hadapan ibupejabat UMNO dan hari ini mereka berhimpun di Ibupejabat PAS bagi menentang Akta Universiti dan Akta Kolej Universiti.






Nampaknya para pelajar kini sudah makin besar kepala.. tidak peduli akan hukum dan undang-undang yang ada di Negara kita nie.. dan lebih sedih kesemuanya Melayu!! kenapa korang sanggup tebalkan muka semata-mata menuntut sesuatu yang korang tak patut perjuangkan..??
Korang harus lebih fokuskan pelajaran korang bukan dengan buang masa yang tidak berfaedah nie.. korang rasa kalau suara korang didengar sekali pun korang dah boleh sukses dalam hidup..?

Jangan jadi pelajar bodoh.. jangan bodohkan diri korang disebabkan kepuasan diri.. cuba fikir bertapa susahnya mak bapak korang di rumah untuk memasukan korang ke dalam kolej atau pun universiti.. korang tak pikir kew macam mana mak bapak korang mencari wang untuk bekalkan korang duit belanja time belajar..





* Jadilah anak yang boleh membanggakan ibu ayah.. bukan menyusahkan, memalukan mereka!!

No comments: