Nuffnang Ads

Thursday, January 12, 2012

Kena jadi baik ker nak tolong orang..??



Agak susah sebenarnya untuk kita ringankan tulang membantu atau memberi pertolongan kat orang lain.. tak semua orang sanggup menghabiskan masa semata-mata untuk memberi khimat pertolongan yang tanpa ada balasan..!! Oh sia-sia hidup kau kalau hidup didunia ini hanya untuk kepentingan diri sendiri.

Kita hidup didunia ini diberi kawan dan keluarga untuk mencorakan lagi keindahan hidup ini bukan Allah jadi kan kau tu untuk hidup sorang-sorang jerk, sila ambil perhatian.. mulai hari ini ringan-ringankan tulang untuk membantu orang-orang yang memerlukan.






Kita tak perlu jadi baik untuk tolong orang.. orang gila pun kalau kita bantu lama-lama dia akan bantu orang lain gak.. tak perlu kita jadi malaikat alim untuk kita curahkan pertolongan dan bantuan.. cukup dengan apa yang kita miliki dan apa yang termampu kita bantu.

Kalau dah bantu atau tolong tu jangan pula mengharapkan balasan atau pun imbuhan.. cuba ikhlas sikit bila membantu tu.. nescaya Allah akan memberikan kita yang lebih baik dari apa yang kita lakukan.. tak perlu untuk kita bermegah2 dengan bantuan yang kita sampaikan.. cukup untuk kita dan orang yang kita bantu itu saja yang mengetahui.






Jadi marilah kita ubah sikap pentingkan diri sendiri untuk kehidupan yang lebih indah ini..:)


Video ini untuk korang.. hayati keindahan hidup kita..





No comments: