Nuffnang Ads

Wednesday, January 11, 2012

Yang kau menangis nie ape sal..??



Setiap orang mesti pernah menangis tak kiralah untuk rasa sedih atau mendapat sesuatu yang mengembirakan.. jangan cakap korang tak pernah menangis.. nampak sangat menipu nyer.. jadi apa kebaikan dari mengeluarkan air mata..??

Kita sering kaitkan dengan menangis ini dengan kanak-kanak atau perempuan akan tetapi masih ada lelaki yang akan menangis dan senang untuk menangis yang masih wujud di plenet ini.. hahaha.. tak kiasha la dalam apa jua situasi sekali pun.

Maka nya aku senaraikan kebaikan menangis yang munkin korang tak tahu dan lepas ini korang akan tahu.




* Menghilangkan rasa Marah!!

- 85 Peratus wanita dan 70 peratus lelaki beranggapan jika sedang marah atau sedih ianya dapat dikurangkan apabila menangis, air mata tidak hanya keluar akibat perasaan emosional sahaja kerana air mata juga boleh mengalir untuk membersihkan dan mengurangi hadrasi pada membran mata yang menyebabkan penglihatan menjadi kabur


* Wanita dan Menangis!!

- Wanita memang tak boleh lagi dengan menangis.. tak taw la memang spesis nie tuhan jadikan memang untuk menangis agaknya, tahukah korang secara purata wanita menangis sebanyak 47 kali dalam setahun!! dan untuk pengetahuan korang juga saluran air mata wanita lebih besar dari lelaki.. so tak hairan lah yang wanita lebih senang mengalirkan air mata. untuk bayi plak secara purata diorg akan menangis 1-3 jam sehari!!


* Waktu Menangis..??


- Semamangnya menangis tu tak der lah nak kira tempat atau waktu akan tetapi menurut kajian waktu yang paling sesuai untuk menangis ialah pada pukul 5 petang sampai 11 malam.

* Berapa Lama sekali Menangis..??

- Selain waktu secara puratanya seseorang yang menangis akan mengambil masa sekurang-kurangnya 6 minit!


* Sihat ker Menangis..??

- Kalau korang rasa menangis dikhalayak ramai itu malu boleh la lupakan saja.. menurut para penyelidik menangis tidak hanya satu respon akan kejadian sesuai malah ia juga menandakan yang korang nie sihat..




Itu lah cerita pasal menangis.. ok bye!


2 comments:

Nalisa Syahira said...

dah lama tak menangis , tak sihat gamaknye , haha ,

kenshiro said...

hahaha cepat2 la menangis...